• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4

بازدید کارلوس کی‌روش از مجموعه سعدآباد

  • کد خبر : 15830
  • 03 دسامبر 2022 - 11:46
بازدید کارلوس کی‌روش از مجموعه سعدآباد
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشور روز جمعه از موزه‌های مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد بازدید کرد و فارغ از جهان مستطیل سبز، با بخشی از تاریخ، فرهنگ و هنر ایران از نزدیک آشنا شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، از مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، کارلوس کی‌روش به همراه دستیاران خود، در سه ساعت حضور در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، از کاخ‌موزه‌های سبز و ملت و موزه‌های برادران امیدوار، هنرهای زیبا و اتومبیل‌های سلطنتی بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجموعه سعدآباد گفت: در این بازدید، با بخشی از تاریخ، فرهنگ و هنر ایران آشنا شدم و قدردان آن هستم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشور همچنین خطاب به کارکنان مجموعه سعدآباد تصریح کرد: از اینکه در حراست و مراقبت از اماکن تاریخی و فرهنگ و هنر ایران کوشا هستید، از شما تشکر می‌کنم.

به گزارش گردشگر آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی قطر در گروه دوم این رقابت‌ها با تیم‌های انگلستان، ولز و آمریکا هم‌گروه بود. حاصل رقابت ملی‌پوشان فوتبال در قطر پیروزی برابر ولز و شکست از دو رقیب دیگر بود.

در نهایت ملی‌پوشان فوتبال ایران با کسب سه امتیاز و قرار گرفتن در رتبه سوم جدول از راهیابی به مراحل بالاتر این رقابت‌ها بازماند.

مجموعه تاریخی و فرهنگی کاخ سعد آباد تهران، یکی از اقامتگاه‌های ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی بوده است. مجموعه کاخ سعد آباد یکی از سه مجموعه کاخ زیبا و تاریخی منطقه شمیرانات شهر تهران به شمار می‌رود که آخرین پادشاهان ایران در آن اقامت داشته‌اند.

اطراف مجموعه کاخ سعد آباد در گذشته از باغ پوشیده بود و داخل این مجموعه نیز باغی پر درخت وجود داشت. کاخ اختصاصی مجموعه سعد آباد، کاخ اصلی این مجموعه به شمار می‌رود و رضاخان به مرور زمان بر تعداد کاخ‌ها و بناهای مجموعه سعد آباد افزوده است. کاخ‌های ساخته شده در مجموعه سعد آباد به اعضای خانواده رضا شاه پهلوی تعلق داشتند و آخرین کاخ ساخته شده در مجموعه سعد آباد متعلق به لیلا پهلوی، دختر کوچک محمد رضا شاه بود.

بازدید کارلوس کی‌روش از مجموعه سعدآباد

بازدید کارلوس کی‌روش از مجموعه سعدآباد

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.