• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
5

بازسازی صحن بقعه امامزادگان آستارا آغاز شد

  • کد خبر : 6385
  • 23 فوریه 2022 - 11:56
بازسازی صحن بقعه امامزادگان آستارا آغاز شد

گردشگرآنلاین – عملیات بازسازی صحن بقعه امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا به منظور راحتی و رفاه بیشتر زائران، با همت اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان و پشتیبانی مالی خیران آغاز شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا که با حفظ سمت، معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری این شهرستان را نیز عهده دار است، تصریح کرد: صحن بقعه امامزادگان با هفت هزار متر مربع مساحت به نام سردار شهید سلیمانی نامگذاری شده و با توجه به آماده بودن مصالح لازم، قرارداد بازسازی، منعقد و عملیات زیرسازی صحن آغاز شده است.

جمشید مهدوی افزود: در بازسازی صحن حرم امامزادگان از پنج هزار متر مربع سنگ مرر و پازل های بتونی استفاده خواهد شد و عمده مصالح مورد نیاز از ناحیه خیران تامین می شود و شیب بندی صحن برای هدایت آب های سطحی و احداث آب نما و محل وضو با الگوبرداری از اماکن مقدسه جمکران و مشهد لحاظ شده است.

وی فضای سبز مناسب، صندلی های سنگی اطراف حوض به عنوان محل نشیمن زائران، روشنایی محوطه، نمایشگاه دائمی محصولات فرهنگی، سقاخانه، کتابخانه قفسه باز، فضای بازی کودکان و بخش های پیاده رو و ماشین رو را از قسمت هایی ذکر کرد که در بازسازی صحن حرم در نظر گرفته می شود.

به گفته معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری آستارا برای این طرح، ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل نذورات مردمی و کمک های مالی خیران هزینه خواهد شد و تاکنون ۵۰ درصد این رقم تامین شده است و در صورت ادامه همراهی خیران و تامین بقیه وجوه مورد نیاز، صحن بقعه امامزادگان تا شهریور سال ۱۴۰۱ تکمیل خواهد شد.

بازسازی صحن بقعه امامزادگان آستارا

بازسازی صحن بقعه امامزادگان آستارا

 

بر اساس اطلاعات موجود؛ امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده‌اند و مزار مقدس آنها در هفت کیلومتری جاده آستارا به رشت واقع شده است.

میکائیل بادروح مدیر اجرایی بقعه امامزادگان آستارا در خصوص اهمیت این مکان مقدس نزد مردم، گفت: موقعیت حرم امامزادگان در مسیر ارتباطی آستارا به تالش و رشت، سبب حضور چشمگیر مسافران و زائران در این مکان محترم و مقدس می شود.

به گزارش گردشگر آنلاین ایرنا نوشت: وی حرم امامزادگان آستارا را از قطب ها و مراکز فرهنگی، مذهبی و معنوی گیلان دانست و افزود: این مکان علاوه بر مناسبت های ملی و مذهبی، قبل از شیوع کرونا، در آئین های پیاده روی اربعین حسینی شاهد حضور هزاران زائر داخلی و خارجی بود و همیشه یکی از موکب های استقبال و هدایت زائران در صحن امامزادگان برپا می شد.

وی وجود آرامستان بزرگ در محوطه حرم را از نشانه های عشق و علاقه عمیق مردم شهرهای دور و نزدیک به ساحت مقدس اولیای الهی عنوان و ابراز امیدواری کرد با تداوم پشتیبانی و کمک هالی مالی نیکوکاران و خیران، صحن حرم تا شهریور سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.