• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

بافت تاریخی بوشهر احیا و طرح‌های گردشگری در آن اجرا می‌شود

  • کد خبر : 5953
  • 06 فوریه 2022 - 11:40
بافت تاریخی بوشهر احیا و طرح‌های گردشگری در آن اجرا می‌شود

گردشگرآنلاین – رئیس شورای شهر بوشهر از احیا بافت تاریخی بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا طرح‌‌های مهم زیرساختی اجرا شده و از فعالان بخش گردشگری، فرهنگی و تفریحی برای اجرا طرح‌های مختلف در بافت تاریخی بوشهر حمایت می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، جعفر پورکبگانی صبح امروز در نشست با اعضا صندوق احیا بافت‌های تاریخی و صنایع دستی ایران با اشاره به ظرفیت بافت تاریخی بوشهر اظهار داشت: بافت فرهنگی تاریخی شهر بوشهر با 38 هکتار با ویژگی خاص و بی‌نظیر معماری، به‌عنوان هویت تاریخی این شهر شناخته می‌شود.

رئیس شورای شهر بوشهر از احیا بافت تاریخی بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا طرح‌‌های مهم زیرساختی اجرا شده و از فعالان بخش گردشگری، فرهنگی و تفریحی برای اجرا طرح‌های مختلف در بافت تاریخی بوشهر حمایت می‌شود.

وی از اختصاص اعتبارات لازم برای احیا بافت بوشهر خبر داد و بیان کرد: در راستای احیا بافت تاریخی بوشهر شهرداری اعتبارات ویژه‌ای برای  این بافت اختصاص داده است.

رئیس شورای شهر بوشهر به زیرساخت‌های اجرا شده در بافت قدیمی بوشهر پرداخت و خاطر نشان کرد: برای احیا بافت باستانی بوشهر اقداماتی در زمینه کف‌سازی و مبلمان شهری صورت گرفته و دستگاه‌های خدمات‌رسان طرح‌هایی برای ایجاد زیرساخت‌ها در بافت فرهنگی تاریخی اجرا کرده‌اند که نیاز است ایجاد زیر ساخت‌ها تکمیل شود.

به گزارش گردشگر آنلاین، پورکبگانی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری بوشهر قطعاً مشوق لازم برای احیا این بافت ارزشمند اعمال می‌کند تصریح کرد: ساختمان‌های ارزشمند این بافت قدیمی باید با کاربری‌های فرهنگی ، تفریحی و گردشگری احیا شود و قطعاً مدیریت ارشد استان و شورای شهر و شهرداری از این امر حمایت می‌کند.

وی باتأکید بر توجه وزارت میراث فرهنگی از بافت باستانی  بوشهر بیان کرد: آماده برگزاری نشست تخصصی با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیرامون بافت فرهنگی تاریخی شهر بوشهر و توسعه و حمایت از ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری در بوشهر هستیم .

بافت قدیمی بوشهر، شامل چهار محله‌ی بهبهانی، دهدشتی، کوتی و شنبدی است که در دل شهر بوشهر قرار گرفته‌اند و از جاهای دیدنی بوشهر محسوب می‌شود. وسعت این بافت حدود ۳۸ هکتار است و از منحصر‌به‌فردترین و جالب‌ترین بافت‌های مسکونی ایران به‌حساب می‌آید. با قدمتی که به دوره‌ی حکومت نادر شاه افشار برمی‌گردد. بافت قدیمی بوشهر دارای بناهایی زیبا مانند عمارت‌ها، کنسولگری کشورهای مختلف، مساجد، کلیسا، بازار قدیمی و کوچه‌های زیبا است.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5953

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.