• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3

بخارست در مسیر دیجیتالی شدن

  • کد خبر : 20385
  • 06 می 2023 - 11:40
بخارست در مسیر دیجیتالی شدن
گردشگرآنلاین - شهردار بخارست رومانی از یک پروژه جدید مرکز جابه‌جایی و مدیریت شهری رونمایی کرد که این شهر را یک قدم به دیجیتالی شدن نزدیک‌تر می‌کند.

به گزارش گردشگرآنلاین، شهردار بخارست از تدوین یک پروژه جدید خدمات عمومی به‌منظور ایجاد یک مرکز جابه‌جایی و مدیریت شهری در پایتخت رومانی خبر داد که شهر را یک قدم به دیجیتالی شدن نزدیک‌تر خواهد کرد. این پروژه حدود ۱.۱۹ میلیون یورو هزینه خواهد داشت که از طریق برنامه ملی بهبود و تاب‌آوری بخارست تأمین می‌شود.

کلوژ-نپوکا، دومین شهر بزرگ رومانی نیز به‌تازگی از راه‌اندازی سیستم مشابهی خبر داده است که به شهروندان اجازه می‌دهد از طریق برنامه‌ای که هر ۲۰ ثانیه به‌روزرسانی می‌شود، بر موقعیت اتوبوس‌ها در زمان واقعی نظارت کنند.

شهردار بخارست اعلام کرد که مرکز جدید به‌عنوان فضایی برای بحث و تبادل اطلاعات در مورد پروژه‌های دارای منافع عمومی خاص، پیوندی میان مؤسسات عمومی و ساکنان شهر خواهد بود و برنامه‌های جابه‌جایی شهری و پروژه‌های توسعه شهرداری مرکزی و شهرداری‌های فرعی آن را در یک مکان به نمایش می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد که مرکز جابه‌جایی و مدیریت شهری جدید گامی پیشرو به سوی مرکز شهرسازی بخارست خواهد بود؛ نهادی که قرار است بر توسعه شهری بخارست نظارت، این توسعه را پایه‌گذاری و فعالیت‌های آن را هماهنگ کند.

وی در ادامه توضیح داد که پروژه جدید به‌عنوان یک پلتفرم خدمات عمومی دیجیتال برای برنامه‌ریزی شهری عمل می‌کند که از حمل‌ونقل عمومی و اپراتورهای آن داده‌های باز ارائه می‌دهد. علاوه بر این، مقامات محلی قصد دارند از طریق آن اطلاعات عمومی، داده‌ها و طرح‌های پروژه‌های آینده را همسو و یکپارچه کنند که این امر در مورد شهرداری بخارست به‌عنوان یک کل، مناطق و شهرداری‌های فرعی آن و سایر نهادهای عمومی که پروژه‌های توسعه خود را اجرا می‌کنند، به‌طور یکسان صدق می‌کند. این پلتفرم تا حدی به مشارکت شهروندان متکی است، زیرا ادغام با حمل‌ونقل عمومی امکان ایجاد یک مجموعه داده باز را فراهم می‌آورد.

بُخارست بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور رومانی است.

بخارست بر کرانه رودخانه دمبوویتسا قرار دارد.

بخارست در مسیر دیجیتالی شدن

بخارست در مسیر دیجیتالی شدن

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.