• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

برترین پروژه‌های شهر هوشمند جهان

  • کد خبر : 19985
  • 29 آوریل 2023 - 12:04
برترین پروژه‌های شهر هوشمند جهان
گردشگرآنلاین - پروژه‌های شهر هوشمند تاکنون به‌وفور در شهرهای مختلف جهان پیاده شده و به عنوان الگوهایی برای هوشمندسازی سایر نقاط دنیا عمل کرده است، با این حال بعضی از آن‌ها با کارآمدی‌های منحصربه‌فرد خود باعث شگفتی جهان شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، بهره‌گیری از رویکردهای هوشمند و فناوری‌های روز دنیا به‌تدریج در سراسر دنیا در حال گسترش است و به بهبود کیفیت زندگی مردم و حتی ارتقای سلامت جسمی و روانی آن‌ها منجر شده است. سیاست‌گذاران و طراحان شهری طی چند دهه گذشته تلاش کرده‌اند از فناوری‌های روز دنیا برای رفع نیازهای ساکنان و ارائه خدماتی با کارآمدی بسیار بالا به ایجاد شهرهای هوشمند کمک کنند تا از این طریق، علاوه‌بر مزایای ذکر شده، نرخ انتشار گازهای آلاینده را در مناطق به حداقل برسانند و به دنبال آن، اثرات جزایر گرمایی و آلودگی هوا را نیز کاهش دهند. اگرچه تاکنون پروژه‌های هوشمند بسیاری در سراسر دنیا پیاده شده است، با این حال بعضی از آن‌ها شگفتی را برای جهانیان به دنبال داشته است که در ادامه به معرفی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

لندن
نوآوری‌های متعددی تاکنون باعث ایجاد تحولاتی در لندن، پایتخت بریتانیا، شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به “پایگاه داده توسعه لندن” اشاره کرد که پروژه‌ای مشارکتی برای مدیریت مجوز احداث سازه‌ها و مراحل مختلف آن‌ها در زمان واقعی به‌شمار می‌رود و تنها از طریق یک وبگاه برای تمام شهروندان قابل دسترس است. نوآوری‌های دیگری نیز در اختیار جوامع مختلف شهری قرار گرفته است که به آن‌ها مهارت‌های دیجیتالی مربوط به ارائه رویکردهای فناوری را آموزش داده است. علاوه بر این، مدیران به اجرای رویکرد تولید و ارائه کنتورهای برق هوشمند در سراسر لندن پرداخته‌اند که به واسطه آن، قدرت داده‌ها برای ایجاد شهرهایی هوشمندتر و پایدارتر در سراسر دنیا به تصویر کشیده شده است. از همه مهم‌تر این‌که لندن از نظر حمل‌ونقل، به لطف پیاده‌سازی طرح‌های هوشمند مختلف مانند Heathrow Pods مجهز به خودروهای بدون راننده پیشرفته‌ای شده است که به‌راحتی و با ایمنی بسیار بالا مسافران را از نقاط مختلف به فرودگاه‌های شهر پیوند می‌دهد.

نیویورک
ایجاد برابری میان شهروندان نیویورک به فناوری از مهم‌ترین دغده‌های مدیران نیویورک در آمریکا به‌شمار می‌رود که به لطف جایگزینی باجه‌های تلفن با نقاط دسترسی به اینترنت پرسرعت بی‌سیم ممکن شد و آگاه‌سازی هرچه بیشتر شهروندان را نیز در مورد خدمات شهری به دنبال داشت. امروزه برنامه‌ریزان نیویورک توانسته‌اند با موفقیت تمام طرحی را برای بهبود ترافیک اجرا کنند که مدیریت عبور و مرور وسایل نقلیه و سایر کاربران معابر پرتردد شهری را در ساعات شلوغ طول روز به دنبال داشته است. علاوه بر این، استفاده از سنسورهای دیجیتالی و توسعه یک مرکز برای پردازش داده‌ها، مهندسان ترافیک شهری را قادر به بهبود ۱۰ برابری ترددها در شهر کرده است، ضمن این‌که تأمین آب شهری نیز در نیویورک نسبت به گذشته و به دنبال پیاده‌سازی رویکردهای استراتژیک بهبود قابل‌توجهی را تجربه کرده است.

پاریس
پاریس، پایتخت فرانسه، دوش به دوش لندن یکی از پایتخت‌های مالی اروپا به‌حساب می‌آید که سالانه بیشترین نرخ گردشگران را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند. پروژه توسعه بلندپروازانه این شهر تحت عنوان “شهر هوشمند پاریس ۲۰۵۰” با هدف احداث آسمان‌خراش‌هایی با قابلیت تولید انرژی تجدیدپذیر طراحی شده و قرار است با هدف کاهش انتشار ۷۵ درصدی گازهای گلخانه‌ای تا تاریخ ذکر شده پیاده شود. وینسنت کالبو، از معماران پرآوازه بلژیکی، که طراحی این پروژه را به عهده داشته و آن را در اختیار اعضای شورای شهر پاریس قرار داده است، در طرح خود چشم‌انداز کلی پاریس را در ۳۰ سال آینده به تصویر کشیده است و رؤیای ایجاد شهری با کمترین میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را در ذهن مدیران شهر پرورانده است.

توکیو
پایتخت ژاپن در آینده نه‌چندان دور میزبان سیستم‌های پایداری خواهد بود که از طریق تلفیق منابع مختلف به تولید گسترده انرژی تجدیدپذیر برای سراسر شهر کمک می‌کند. شرکت نیروی الکتریسیته توکیو در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵، ۲۷ میلیون کنتور هوشمند را در سراسر شهر نصب کند تا از این طریق کارآمدی انرژی را برای پایتخت به ارمغان بیاورد و نرخ وقوع سوانح به‌ظاهر طبیعی همچون سیل را به واسطه کاهش تغییرات اقلیمی به حداقل برساند.

ریکیاویک
تعداد شهروندان ریکیاویک، پایتخت ایسلند به تنها کمی بیش از ۱۲۰ هزار نفر می‌رسد که به‌تازگی اغلب آن‌ها خواهان بهره‌گیری از رویکردهای شهر هوشمند برای بهبود کیفیت زندگی خود شده‌اند ضمن این‌که هوشمندسازی خدمات را بهترین استراتژی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا دانسته‌اند. در این راستا، مدیران شهر مدعی شده‌اند که از طریق هوشمندسازی خدمات، به تحقق هدف صفر انتشار گاز کربن تا سال ۲۰۴۰ جامه عمل خواهند پوشید، ضمن این‌که طرح‌هایی کشوری نظیر تولید حرارت زمینی در رابطه با تولید انرژی تجدیدپذیر ارائه داده‌اند که پیاده‌سازی آن‌ها می‌تواند انتشار صفر کربن ناشی از مصرف نیروی برق را نه‌تنها در ریکیاویک، بلکه در سراسر کشور به دنبال داشته باشد. در واقع سراسر ایسلند به لطف نوآوری‌های پایدار ارائه شده از سوی مدیران پایتخت، کاهش ۷۰ درصدی مصرف انرژی شهری از منابع تجدیدپذیر را تجربه خواهد کرد که این نرخ در بسیاری از نقاط دنیا بی‌نظیر است.

کپنهاگ
پایتخت دانمارک با بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت به عنوان مرکزی برای آزمایش فرایندهای هوشمند عمل کرده است و به لطف پیاده‌سازی پروژه‌های برتر خود در این زمینه، توانسته است زیست‌پذیری بیشتر را برای ساکنان شهر به ارمغان بیاورد. در سال ۲۰۱۷، مرکز آزمایش استراتژی‌های کپنهاگ موفق به دریافت جایزه بسیار مهمی برای سیستم جدید خود شد که در آن قابلیت کنترل کیفیت هوا، مصرف انرژی و مدیریت آب وجود دارد. یک سال قبل نیز، مدیران شهر توانستند از طریق توسعه سیستم کلان‌داده‌ها، کپنهاگ را در جایگاه اولین شهر جهان برای مدیریت بهتر اطلاعات خصوصی و عمومی قرار دهند.

به گزارش گردشگر آنلاین، مهم‌ترین هدف مدیران کپنهاگ از توسعه این سیستم، تولید انتشار صفر گازهای گلخانه‌ای طی چند سال آینده است، ضمن این‌که قابلیت ارائه نوآوری‌های تجاری و مدیریت کارآمدتر خدمات در این مرکز وجود دارد.

برترین پروژه‌های شهر هوشمند جهان

برترین پروژه‌های شهر هوشمند جهان

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.