• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8

برنامه‌های روز ملی مردم‌شناسی اعلام شد

  • کد خبر : 22458
  • 21 آگوست 2023 - 9:25
برنامه‌های روز ملی مردم‌شناسی اعلام شد
گردشگرآنلاین - رییس پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برنامه‌های روز ملی مردم‌شناسی را اعلام کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین، علیرضا حسن‌زاده با اشاره به برگزاری ۹ نشست تخصصی در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: پس از این‌که شورای فرهنگ عمومی در تقویم رسمی، سیزدهم شهریور مقارن با تولد ابوریحان بیرونی، مردم‌شناس پیشگام و بنیان‌گذار رشته مردم‌شناسی در جهان ایرانی، را به نام روز ملی مردم‌شناسی نام‌گذاری کرد، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری هر سال به این مناسبت، سلسله نشست‌هایی را برگزار می‌کند. همچنین این رخدادها در روز بین‌المللی مردم‌شناسی که سومین پنجشنبه ماه فوریه است، از سال ١٣٩٧ در این پژوهشگاه برگزار می‌شود. از این رو امسال به مناسبت روز ملی مردم‌شناسی از ٣١ مردادماه تا ١٨ شهریورماه سلسله نشست‌هایی در این پژوهشگاه برگزار می‌شود.

رییس پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری جزئیات این نشست‌ها را به شرح زیر اعلام کرد:

نشست «قوم زیست‌شناسی و توسعه پایدار با تاکید بر رویکرد طب ایرانی» به دبیری هما حاج‌علی محمدی و با سخنرانی جمشیدیان ـ رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه ایران ـ، تقوی شیرازی ـ متخصص طب سنتی ـ، علی قبادی ـ مدیر گروه داروسازی سنتی دانشکده طب ایرانی دانشگاه ایران ـ  به تاریخ ٣١ مردادماه و در ساعت ۱۰ ـ ۱۲ در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری.

نشست «مردم‌شناسی یا انسان‌شناسی؛ کدام یک؟» با همکاری ایکوم و مجله بخارا و با سخنرانی سیدمحمد بهشتی، علیرضا قلی‌نژاد پیربازاری، مهرداد ملک‌زاده، مهرداد عربستانی، حسین میرزایی، علیرضا حسن‌زاده، سیداحمد محیط طباطبایی و علی دهباشی به تاریخ چهارم شهریورماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در کافه مانا.

رونمایی از جلد جدید کتاب دانشنامه فرهنگ مردم ایران از سری کتاب‌های دایرهالمعارف بزرگ اسلامی به ویراستاری محمد جعفری قنواتی با سخنرانی محمد جعفری قنواتی، سیروس نصرالله‌زاده ـ رییس پژوهشکده زبان‌شناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ـ، حمیدرضا دالوند ـ عضو پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، علیرضا حسن‌زاده ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ـ به تاریخ پنجم شهریور و از ساعت ١٠ تا ۱۲ در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری.

نشست «ابن‌سینا در آیینه فرهنگ مردم» با سخنرانی مهرداد ملک‌زاده ـ عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ـ و محمد نجاری ـ معاون پژوهشکده کاربردی‌سازی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و علیرضا حسن‌زاده ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ـ‌ به تاریخ ششم شهریورماه از ساعت ١٠ تا ۱۲ در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری.

نشست «مردم‌شناسی و گردشگری» با سخنرانی مجید گلپایگانی، سعید امیریان، امیر هاشمی‌مقدم، ولی‌الله تیموری، سمیه کریمی، علیرضا حسن‌زاده و منصور مرادی در تاریخ هفتم شهریور ماه از ساعت ١٠ تا ۱۲ در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری.

نشست «هوش مصنوعی و میراث فرهنگی» با سخنرانی معصومه رخشان ـ مدیر اطلس مردم‌نگاری سرزمین ـ‌ و حسین میرزایی ـ استاد دانشگاه علامه طباطبایی ـ در تاریخ هشتم شهریورماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری.

نشست  «روز ملی مردم‌شناسی و تولد ابوریحان بیرونی» با همکاری مجله بخارا و ایکوم با سخنرانی سید محمد بهشتی، محمد میرشکرایی، حامد وحدتی‌نسب، بهروز وجدانی، سمیه کریمی، علیرضا حسن‌زاده و احمد محیط طباطبایی در تاریخ ١١ شهریور از ساعت ١٧ تا ۱۹ در کافه مانا.

نشست «بزرگداشت روز ملی مردم‌شناسی» با سخنرانی محمد جعفری قنواتی، حمیدرضا دالوند، عباس قنبری، پوپک عظیم‌پور و محمد میرشکرایی در تاریخ ١٣ شهریورماه و از ساعت ٩ تا ۱۲ در  پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری.

نشست «بررسی قصه‌های الموت»  با سخنرانی حمیده چوبک، محمد جعفری قنواتی، افشین نادری، علیرضا حسن‌زاده و احمد محیط طباطبایی در تاریخ ١٨ شهریورماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری.

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در خیابان امام خمینی، خیابان سی تیر، روبه‌روی ساختمان موزه ملی ایران به شماره ۲  و «کافه مانا» در بلوار کشاورز، خیابان وصال، محمدعلی اسلامی ندوشن، پلاک ۶ واقع شده است.

برنامه‌های روز ملی مردم‌شناسی اعلام شد

برنامه‌های روز ملی مردم‌شناسی اعلام شد

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=22458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.