• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

«برنزهای بنین» از فلز آلمانی ساخته شده‌اند

  • کد خبر : 19623
  • 08 آوریل 2023 - 9:53
«برنزهای بنین» از فلز آلمانی ساخته شده‌اند
گردشگرآنلاین - دانشمندان دریافتند برخی از آثار تاریخی مشهور به «برنزهای بنین» از جنس فلزاتی ساخته شده‌اند که در آلمان ضرب شده بودند.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از گاردین، نتایج تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که برخی از «برنزهای بنین» با استفاده از آلیاژ برنجی ساخته شده‌اند که هزاران کیلومتر دورتر از بنین و در منطقه «راینلند» واقع در آلمان ضرب شده بودند.

مردم «اِدو» که در «پادشاهی بنین»(نیجریه امروزی) زندگی می‌کردند، مجسمه‌های شگفت‌آور بنین را با ذوب کردن دستبندهای برنجی ساختند که به عنوان پول رایج بین تاجرانی مورد استفاه قرار می‌گرفتند که در قرن شانزدهم و نوزدهم از اروپا به غرب آفریقا سفر می‌کردند.

در جریان بزرگترین مطالعه درباره این دستبندها، گروهی از محققان آلمانی پیش از آنکه متوجه شوند منشا دستبندها به راینلند در غرب آلمان می‌رسد، فلز آن‌ها را با سنگ معدن و معادن فلزی در سراسر اروپا مقایسه کردند.

سرپرست این تحقیقات بیان کرد: « برنزهای بنین معروف‌ترین آثار هنری باستانی در غرب آفریقا هستند. این که این حجم عظیم فلز از کجا آمده و بنین چگونه برنج را به دست آورده است، مدت‌ها معما بوده است.»

صدها برنز بنین زمانی توسط نیروهای بریتانیایی در سال ۱۸۹۷ مصادره شد که دربار سلطنتی بنین با خاک یکسان شد. امروزه این مجسمه‌ها در موزه‌ها و گالری‌های بریتانیا و نقاط دیگر جهان نگهداری می‌شوند.

نیجریه مدت‌ها خواستار استرداد برنزهای بنین بوده است. آلمان یکی از معدود کشورهایی است که روند بازگرداندن این آثار تاریخی را آغاز کرده است. «موزه هورنیمان»‌ واقع در لندن نیز یکی دیگر از موسساتی است که این آثار را بازگردانده است.

برنزهای بنین گروهی بیش از هزار پلاک فلزی و مجسمه‌سازی هستند که کاخ سلطنتی پادشاهی بنین را در نیجریه امروزی تزئین کرده‌اند. این مجموعه از اشیاء بهترین نمونه‌های شناخته شده از هنر بنین را تشکیل می‌دهند، که از قرن سیزدهم به بعد توسط مردم Edo ایجاد شده‌است، که شامل مجسمه‌های دیگری از جنس برنج یا برنز، از جمله برخی از سرهای پرتره معروف و قطعات کوچکتر است.

«برنزهای بنین» از فلز آلمانی ساخته شده‌اند

«برنزهای بنین» از فلز آلمانی ساخته شده‌اند

منبع: گاردین

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.