• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3

برگزاری جشنواره ورزش‌های آبی در بوشهر

  • کد خبر : 8952
  • 13 جولای 2022 - 10:28
برگزاری جشنواره ورزش‌های آبی در بوشهر
گردشگرآنلاین - سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بوشهر از برگزاری جشنواره ورزش‌های آبی در استان خبر داد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، وحید جمالی با اعلام این خبر گفت: «جشنواره ورزش‌های آبی به همت مجتمع تفریحی اقامتی درسا و هیئت قایقرانی استان در ساحل شغاب برگزار خواهد شد.»

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بوشهر افزود: «این رویداد با حضور ۷۲ نفر از استعدادهای ورزشی استان در ۱۱ رشته برگزار خواهد شد.»

او ادامه داد: «جشنواره ورزش‌های آبی در تاریخ ۲۴ تیرماه جاری در ساحل شغاب با حضور علاقه‌مندان از ساعت ۷ تا ۱۱ برگزار خواهد شد و ورود برای عموم آزاد است.»

جمالی در پایان خاطرنشان کرد: «استان بوشهر در حوزه گردشگری ساحلی و دریایی ظرفیت بالایی دارد و تلاش می‌کنیم با تعریف رویدادهای اینچنینی و توسعه زیرساخت‌ها این ظرفیت را تقویت کنیم.»

به گزارش گردشگرآنلاین، سال ۱۹۲۲ ایده اجرای این ورزش مفرح از همان اسکی روی برف توسط رالف ساموئلسون آمریکایی بر روی رودخانه میسیسیپی برای اولین بار انجام شد. در اسکی روی آب ورزشکار در حالیکه اسکی مخصوص با طول ۱۱۲ سانتیمتر به پا دارد و با گرفتن یک کابل یا طناب مخصوص به طول ۲۰ متر به دنبال یک قایق موتوری با سرعتی حدود ۳۰ کیلومتر در ساعت روی آب کشیده می شود. در مسیر مسابقات این ورزش موانع و پیچ راه هایی قرار دارد که ورزشکار در حداقل زمان ممکن باید آنها را طی کند. حرکات نمایش و آکروباتیک برای ورزشکار امتیاز محسوب می شود. در نوع دیگری از این رشته ورزشی اسکی روی آب با پای برهنه نیز برگزار می شود.

جت اسکی از ورزش های آبی بسیار پرطرفدار و هیجان انگیز بوده چرا که ورزشی مفرح از تلفیق اسکی روی آب و موتور سواری می باشد. نام اصلی و قدیمی این وسیله واتر اسکوتر بود که اواسط دهه ۵۰ میلادی توسعه یافت. سال۱۹۷۲ کمپانی کاوازاکی جت اسکی ژاپن این وسیله را به شکلی که امروزه دیده می شود ساخت و روانه بازار کرد. مسابقات جت اسکی با یک ماشین تکنفره بر روی حجمی از آب و با مهارت خاص ورزشکاران برگزار می شود. در حین مسابقه هنرنمایی و حرکات ماهرانه مانند زیگ زاگ رفتن و یا پرش از روی سکو امتیاز محسوب می شود. استفاده از کلاه شنا ایمنی و لباس مناسب و جلیقه نجات مخصوص در حین بازی اجباریست. جت اسکی مانند رانندگی گواهینامه دارد و در سه سطح C (عمومی)، B(قهرمانی کشور) و A (مسابقات جهانی) ارائه می شود و برای تورنمنت های بین المللی فرد شرکت کننده باید حتما گواهینامه A را داشته باشد.

 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.