• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

برگزاری دوره آموزشی صنایع‌دستی در بوشهر

  • کد خبر : 10564
  • 25 آگوست 2022 - 10:12
برگزاری دوره آموزشی صنایع‌دستی در بوشهر
گردشگرآنلاین - معاون صنایع‌دستی استان بوشهر از برگزاری دوره آموزشی صنایع‌دستی در استان خبر داد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، لیلا رحیمی با اعلام این خبر گفت: «دوره آموزشی صنایع‌دستی به همت شرکت تعاونی نگار پود‌ جنوب در شهرستان جم در حال برگزاری است.»

معاون صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: «دوره‌های آموزشی این شرکت تعاونی، از ۱۵ تیرماه سال جاری فعال شده و تا ۱۵ شهریور‌ ادامه خواهد داشت.»

او ادامه داد: «یکی از نکات مثبت شرکت در این کارگاه آموزشی، آشنایی با صنایع‌دستی استان بوشهر است که در رشته‌های گلیم‌بافی مقدماتی و پیشرفته، گچمه‌بافی و رند‌بافی برگزار می‌شود.»

رحیمی در پایان یادآور شد: «در دوره آموزشی صنایع‌دستی، ۱۱۰ نفر از خانواده‌های شرکت‌های پتروشیمی مستقر در شهرستان که علاقه‌مند به صنایع‌دستی بومی استان هستند حضور دارند.»

اقتصاد شهر بوشهر در اصل بسیار وابسته به دریا است. صنایع دریایی مانند کشتی‌سازی و سکوسازی، تجارت دریایی، و شیلات نقش مهمی در اقتصاد مردیم این شهر داشته و دارد. اما چند ده سال از تأسیس منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و دو شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی دریائی بوشهر در کنار این شهر می‌گذرد و نقش این دو در اقتصاد مردم این شهر پررنگ تر شده‌است.

جدای از اشتغال در محیط‌های اداری، وجود چندین پایگاه نظامی (پایگاه ششم شکاری، منطقه دوم نیروی دریای سپاه، نیروی دریایی ارتش(گردان تکاوران دریایی بوشهر)، نیروی هوافضای سپاه، پدافند هوایی شهید بوشهریان، و نیروی زمینی سپاه)، چندین نیروگاه اتمی و گازی از دیگر مواردی است که در ایجاد اشتغال و اقتصاد مردم نقش داشته‌است.

از دیگر منابع درآمدی و اشتغال مردم بوشهر، می‌توان به وجود مراکز تجاری و تفریحی در بوشهر اشاره کرد که هم‌اکنون در حال افزایش می‌باشد.

بوشهر قدمتی حدود ۵هزار سال دارد و از مراکز مهم در حکومت‌های مختلف اعم از عیلامی، ساسانی، و افشاریان بوده‌است. در دوره‌ی خلیفه‌ی دوم (عمر)، ریشهر (بوشهر قدیم) به‌دست مسلمانان در جنگی به‌نام «وقعه ریشهر» فتح شد. بوشهر کنونی توسط «ابومهیری» که پسر «شیخ ناصرخان آل مذکور» بود، در سال ۱۱۱۴ ه‍.ش ایجاد شد. به‌دلیل اهمیت زیاد این شهر در سده‌های گذشته، اقدامات زیادی برای اولین بار در بوشهر انجام شد. به‌عنوان نمونه اولین چاپخانه سنگی، صنایع برق، یخ‌سازی، و اولین خط تلگراف در بوشهر راه‌اندازی شد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.