• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
5

برگزاری «روز ملّی تنوع فرهنگ‌ها» با حضور سفرای کشورهای خارجی

  • کد خبر : 20734
  • 18 می 2023 - 9:14
برگزاری «روز ملّی تنوع فرهنگ‌ها» با حضور سفرای کشورهای خارجی
گردشگرآنلاین - به‌ گفتۀ معاون امور بین‌الملل شورای فرهنگ عمومی، هم‌زمان و در راستای گرامیداشت «روز ملّی تنوع فرهنگ‌ها» نشستی تخصصی با حضور سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف مقیم ایران، در تهران و به همین مناسبت برگزار می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، سیدروح‌الله حسنی (معاون امور بین‌الملل شورای فرهنگ عمومی کشور) ضمن اشاره به این نکته که «ایران به لحاظ فرهنگی تنوع بسیار بالایی دارد»، درباره اهمیت «روز ملّی تنوع فرهنگ‌ها» در معرفیِ داشته‌های کشور به دیگر ملّت‌های جهان گفت: کشور ما جزو بی‌نظیرترین ملّت‌ها است که از لُر و کُرد و تُرک گرفته تا بسیاری از دیگر اقوام با صلح در کنار هم زندگی می‌کنند؛ ما در عین حال با تنوع ادیان و میراث ناملموس فرهنگی همچون زبان‌ها، آیین‌ها و لالایی‌ها و غیره مواجهیم.

حسنی درباره لزوم برگزاری نشستی تخصصی برای بزرگداشت این روز این‌طور توضیح داد: شورای فرهنگ عمومی کشور بر آن است تا گرامیداشتی برای «روز ملّی تنوع فرهنگ‌ها» برگزار کند. این گرامیداشت با یک نشست تخصصی یک روزه در ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در فرهنگستان هنر برگزار آغاز می‌شود. همچنین در روز ۳۱ اردیبهشت‌ماه و در ادامۀ این مراسم، تعدادی از سفرای مقیم و نمایندگان فرهنگی بین‌الملل برای گرامیداشت و نشستی نیم‌روزه در فرهنگسرای نیاوران، به تهران دعوت شده‌اند.

معاون امور بین‌الملل شورای فرهنگ عمومی کشور در پایان گفت: مراسم گرامیداشت «روز جهانی تنوع فرهنگ‌ها» با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت امور خارجه، کمیسیون ملی یونسکو، موسسه اکو و مرکز میراث ناملموس برگزار می‌شود.

به گزارش گردشگر آنلاین، یونسکو، نوامبر سال ۲۰۰۱ میلادی بیانیه‏‌ای در زمینه تنوع فرهنگی صادر کرد و پس از آن، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز ۲۱ ماه مه برابر با ۳۱ اردیبهشت را به عنوان روز جهانی تنوع فرهنگی برای گفت و گو و توسعه نام‌گذاری کرد.

روز جهانی تنوع فرهنگی، گفتگو و توسعه فرصت آن را برای‌ ما فراهم می‌آورد تا ارزش‌های تنوع فرهنگی را بیشتر درک کنیم و بهتر بشناسیم تا مهارت‌های خود را در زمینه «چگونه باهم زیستن» ارتقا ببخشیم. یونسکو از تمامی اعضای سازمان ملل متحد و تمامی جوامع متمدن درخواست کرده است تا این روز را با حضور هر تعداد از هنرمندان و شرکت‏ کنندگان که امکان‏پذیر است، جشن بگیرند.

«روز ملّی تنوع فرهنگ‌ها» با حضور سفرای کشورهای خارجی برگزار می‌شود

«روز ملّی تنوع فرهنگ‌ها» با حضور سفرای کشورهای خارجی برگزار می‌شود

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.