• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد خبر داد

برگزاری مرحله نهایی رویداد ملی سقاخونه ۱۷ و ۱۸ خرداد

  • کد خبر : 20006
  • 29 آوریل 2023 - 12:37
برگزاری مرحله نهایی رویداد ملی سقاخونه ۱۷ و ۱۸ خرداد
گردشگرآنلاین - معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: رویداد ملی سقاخونه و داوری نهایی ایده‌ها ۱۷ و ۱۸ خرداد در مشهد برگزار و ایده‌های برتر انتخاب خواهد شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از خراسان رضوی، سید جلیل بامشکی در خصوص رویداد ملی سقاخونه اظهار کرد: رویداد ملی سقاخونه فراخوان ایده‌های مرتبط با موضوع زیارت با مشارکت شهرداری مشهد و شیراز و شهرداران کلان‌شهرهای کشور است که به صورت ملی برگزار می‌شود.

وی افزود: بیش از ۳۵۰ ایده که استارتاپی و به صورت تیمی و گروه‌های خلاق ارائه شده بود، داوری آن‌ها در مرحله اولیه در دبیرخانه قم انجام شد و ۸۳ ایده به مرحله دوم راه پیدا کردند. در مرحله دوم داوری در شهر شیراز انجام شد که داوران مختلفی از مشهد، قم، شیراز، بنیاد ملی نخبگان، خانه فناوری و خلاقیت اشراق، اساتید دانشگاهی و نمایندگان عتبه مقدسه شاهچراغ، حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) حضور داشتند.

بامشکی اضافه کرد: داوری ۴ و ۵ اردیبهشت در شیراز برگزار شد و ۲۵ ایده به مرحله نهایی راه پیدا کردند که این مرحله در مشهد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این ۲۵ ایده تا خرداد ماه فرصت دارند مشاورانی را معرفی و ایده‌های خود را کامل کنند. این رویداد و داوری نهایی ایده‌ها ۱۷ و ۱۸ خرداد در شهر مشهد برگزار و ایده‌های برتر انتخاب خواهد شد. در مشهد علاوه بر حضور نمایندگان ۳ عتبه مقدسه، شهرداری مشهد، قم و شیراز و اساتید دانشگاه، از بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی نیز حضور خواهند داشت تا از ایده‌های برتر حمایت کنند.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اضافه کرد: گروه‌هایی که به مرحله نهایی راه پیدا کردند از استان‌های خراسان رضوی، قم، تهران، البرز، فارس، خورستان و برخی شهرهای دیگر بودند. تمام ایده‌ها در قالب یک کتاب الکترونیکی در اختیار نهادها و دستگاه‌های مختلف و ایده‌پردازان قرار خواهد گرفت.

بامشکی بیان کرد: در این رویداد در حوزه‌های مختلف از جمله سوغات زائر، مشارکت مردم برای اعزام زائران زیارت اولی یا اقشار محروم، بین‌الملل، فرهنگ میزبانی و محصولات کودک و نوجوان ایده داشتیم.

وی با بیان اینکه از ۲۵ ایده، ۲ ایده مرتبط با زائران خارجی ساکن ایران از پاکستان و کشورهای عرب‌زبان است، عنوان کرد: پیشنهادی در شهر شیراز مطرح شد مبنی بر اینکه نیاز است در حوزه خدمات‌رسانی به زائران و فرهنگ زیارت رشد داشته باشیم، بنابراین رویداد باید دائمی شده و هر ۲ سال یک بار برگزار شود، به این معنی که دبیرخانه دائمی تشکیل می‌شود. در حال حاضر تصمیم گرفته و قرار شد دبیرخانه دائمی داشته باشیم.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: هدف و رویکرد این رویداد بیشتر این بود که در خدمت‌رسانی به زائران مشارکت مردم را داشته باشیم و از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق استفاده کنیم تا در خدمات‌رسانی به زائران به کمک ما بیابند. قطعا این رویکرد خلاقیت و نوآوری در چرخه برنامه‌ریزی و ارائه خدمت به زائران تاثیر بسزایی دارد و این ایده‌ها در آینده کمک خواهد کرد.

برگزاری مرحله نهایی رویداد ملی سقاخونه ۱۷ و ۱۸ خرداد

برگزاری مرحله نهایی رویداد ملی سقاخونه ۱۷ و ۱۸ خرداد

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.