• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3

برگزاری ۴۰۰ نمایشگاه و جشنواره نوروزی در گیلان

  • کد خبر : 6468
  • 27 فوریه 2022 - 11:40
برگزاری ۴۰۰ نمایشگاه و جشنواره نوروزی در گیلان

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث فرهنگی کیلان، از برگزاری ۴۰۰ نمایشگاه و جشنواره و فروشگاه در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲۷ نوروزگاه داریم و در همه شهرستان ها نوروزخوانی به ویژه در اماکن تاریخی برگزار می شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از استان گیلان، ولی جهانی در جمع خبرنگاران، استان گیلان را دارای ۵۲۰۰ اثر تاریخی دانست و اظهار کرد: ۱۲۰۰ اثر را در فهرست آثار ملی به ثبت رساندیم.

وی با اشاره به ثبت جنگل های هیرکانی در فهرست آثار جهانی، افزود: جنگل های هیرکانی با قدمت ۵۰ میلیون ساله به عنوان قدیمی ترین موزه طبیعی جهان و مادر جنگل های جوان اروپا و آمریکای شمالی محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، از ثبت جهانی ماسوله ۷۰۰ ساله در فهرست آیسسکو خبر داد و خاطرنشان کرد: ارزیابان یونسکو تابستان ۱۴۰۱ به گیلان می آیند تا بتوانیم موانع ثبت جهانی ماسوله را رفع کنیم.

جهانی با اشاره به بازدید ارزیابان یونسکو از تی تی کاروانسرای سیاهکل، عنوان کرد: این کاروانسرای که مربوط به دوره ایلخانی است به همراه ۵۳ کاروانسرای دیگر کشور در سال ۱۴۰۱ ثبت جهانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری گیلان ۲۴۱ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۸۰۰۰ میلیارد تومان در دست اجراست گفت: همچنین ۷۱ منطقه نمونه گردشگری در گیلان داریم که هر کدام علاوه بر ارزشمندی میراثی، از نظر سرمایه گذاری مورد توجه هستند و لذا ۳۲۰۰ میلیارد تومان با ایجاد اشتغال ۱۳۰۰ نفری انجام گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، از تهیه ۴۱ بسته سرمایه گذاری میراث طبیعی و ۶۵ بسته سرمایه گذاری میراث تاریخی در استان خبر داد و بیان کرد: ۱۰ بسته مجوز بی نام داریم که به سرمایه گذاران کمک می کند.

وی گیلان را دارای بیش از ۳۲۵۲ تاسیسات گردشگری شامل ۱۳ هزار اتاق و بیش از ۴۰ هزار تخت دانست و متذکر شد: در صورت تصمیم ستاد ملی کرونا درباره سفرهای نوروزی، این تاسیسات در خدما گردشگران خواهد بود.

جهانی، از پرداخت ۲۹ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به تاسیسات و راهنمایان گردشگری و هنرمندان صنایع دستی خبر داد که منجر به تثبیت ۲۱۰۰ شغل شد و اظهار کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به گیلان ۷۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشتیم که ۳۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت های گردشگری و ۴۰ میلیارد تومان در حوزه مرمت بناهای تاریخی هزینه خواهد شد؛ مابقی اعتبارات نیز در طرح توسعه موزه های ملی استان به کارگیری می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، در ادامه به پرداخت ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در قالب ۲۹۰ طرح در سال جاری اشاره کرد و افزود: در مجموع ۳۵۰ طرح با اعتبار ۴۹۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۵۰۰ نفر به بانک های عامل معرفی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تجاری سازی محصولات هنرمندان صنایع دستی تخصیص دادیم، گفت: شاهد افزایش شش برابری صادرات صنایع دستی گیلان هستیم و ۹.۶ میلیون دلار از ۱۷ میلیون دلار صادرات حوزه میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی، مربوط به صنایع دستی است.

به گزارش گردشگر آنلاین، جهانی از برگزاری ۴۰۰ نمایشگاه و جشنواره و فروشگاه در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲۷ نوروزگاه داریم و در همه شهرستان ها نوروزخوانی به ویژه در اماکن تاریخی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در نوروز سال آینده ۵۰۰ مکان تاریخی شامل اماکن فرهنگی و مذهبی و تاریخی و بناهای تاریخی دستگاه های دولتی را بازگشایی خواهیم کرد، ادامه داد: همچنین ۲۵۰ میراث طبیعی از جمله ۳۰ آبشار، بقایای جنگل های هیرکانی در داخل جلگه و غارها را برای میزبانی از گردشگران نوروزی آماده کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، از احیای انجمن های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بعد از هشت سال خبر داد و بیان کرد: احیای این انجمن ها برای حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی است.

وی با بیان اینکه  از مفاخر و پیشکسوتان هر شهرستان برای معرفی اماکن تاریخی آن شهرستان استفاده خواهیم کرد، گفت: تا پایان سال سه موزه، سه هتل و مجتمع گردشگری و دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان را افتتاح خواهیم کرد.

جهانی همچنین از وجود ۸۰۰ مدرسه بلاتکلیف در گیلان خبر داد و یادآور شد: تاکنون ۱۷ مدرسه را تبدیل به کارگاه صنایع دستی کردیم و به زودی بازارچه های صنایع دستی را در همه شهرستان ها به ویژه مناطق گردشگری احداث خواهیم کرد.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.