• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

بزرگترین جشنواره بین‌المللی صخره‌ نوردی در یزد

  • کد خبر : 7718
  • 24 آوریل 2022 - 14:45
بزرگترین جشنواره بین‌المللی صخره‌ نوردی در یزد

گردشگرآنلاین – بزرگترین جشنواره بین المللی صخره نوردی با حضور ۴۰۰ نفر از صخره نوردان ایران و جهان به میزبانی استان یزد برگزار می شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، احمد آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری یزد از این استان از برگزاری بزرگترین جشنواره بین المللی صخره‌ نوردی کشور در استان یزد خبر داد و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه صخره نوردی این جشنواره از ۱۸ تا ۲۳ اردیبهشت ماه در شهرستان‌های اردکان و تفت برگزار می‌شود.

 

وی حضور ۴۰۰ نفر از صخره نوردان ایران و جهان را از جمله مهمترین ویژگی‌های این رویداد فرهنگی، ورزشی دانست و افزود:‌ انتظار داریم ظرفیت‌های موجود در استان پای کار این مهم باشند تا بتوانیم میزبانی شایسته‌ای داشته باشیم.

آخوندی با بیان این‌که این جشنواره با همکاری استانداری یزد،  دانشگاه علم و فرهنگ و اداره کل ورزش و جوانان استان یزد برگزار می‌شود، گفت: طبق نظر کارشناسان فنی، صخره‌های در نظر گرفته شده بهترین مکان برای برگزاری جشنواره صخره نوردی در سطح کشور است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی یزد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت ایجاد زیرساخت‌های مورد نظر، یزد به برترین منطقه گردشگری ورزشی کشور در زمینه ورزش صخره نوردی تبدیل می‌شود.

در صخره نوردی ورزشکار تلاش می‌کند با بالارفتن از موانع، به نوک صخره یا قله کوه برسد. معمولا افراد این کار را با کمک تجهیزات سنگ نوردی مثل طناب و کارابین و کلنگ مخصوص انجام می‌دهند. نوع تجهیزات مورداستفاده، بسته به تندی شیب و ارتفاع و شدت صعود و عوامل دیگری از این دست، متفاوت خواهد بود.

این رشته ورزشی نیروی جسمانی زیادی لازم دارد. برای آنکه بتوان صعود از صخره را به سرانجام رساند، علاوه بر تناسب اندام و چالاکی، به آمادگی ذهنی هم نیاز است. کسی که رو به این رشته ورزشی می‌آورد، باید مشقات آن را تاب بیاورد و از لحاظ ذهنی برای انجامش آماده باشد. سنگ نوردی ورزش مخاطره‌آمیزی است؛ اما علاقه‌مندان به این رشته ورزشی خطر و هیجان نهفته در آن را به چشم مزیت و چالش می‌بینند و از آن استقبال می‌کنند.

منبع: فارس 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.