• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

بزرگ‌ترین مانور امداد و نجات دریایی در آبهای بندرعباس برگزار می‌شود

  • کد خبر : 6583
  • 05 مارس 2022 - 11:30
بزرگ‌ترین مانور امداد و نجات دریایی در آبهای بندرعباس برگزار می‌شود

گردشگرآنلاین – معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی در مقیاس بزرگ روز یکشنبه ۱۵ اسفندماه در حد فاصل بندر شهید حقانی و جزیره قشم خبرداد.

به گزارش گردشگرآنلاین، اسماعیل مکی‌زاده  در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز و افزایش سفرهای دریایی، بزرگ‌ترین مانور امداد و نجات دریایی در مقیاس بزرگ با شرکت ۱۲۰ نیروی امداد و نجات ارگان‌های دریایی مؤثر در حد فاصل بندر شهید حقانی و جزیره قشم (دو مایلی موج شکن بندر شهید حقانی) برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این مانور را ارزیابی میزان آمادگی واحدهای دریایی و هوایی، ارتقای سطح توانایی و مهارت کارکنان عملیاتی و ستادی، بررسی و ارزیابی نحوه مدیریت تیم های جستجو و نجات دریایی، نحوه مدیریت جمعیت و بحران در شرایط اضطرار، شناسایی فرآیند مؤثر و کارآمد در هنگام نجات افراد مضطر در دریا در مقیاس بزرگ و ارزیابی عملکرد یدک کش های آتشخوار و کنترل صدمات در هنگام آتش‌سوزی شناورها اعلام کرد.
به گفته معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در این مانور ۲۱ شناور به همراه دو فروند بالگرد و یک فروند پهباد با همکاری و مشارکت مؤثر نیروی دریایی سپاه، یگان دریایی مرزبانی، اورژانس با فرماندهی جستجو و نجات دریایی و سایر ارگان های دریایی حضور دارند.
مکی زاده یادآور شد: این مانور براساس طرح استانی جستجو و نجات دریایی و به منظور حفظ آمادگی و ارزیابی توان فنی و عملیاتی تیم ها و شناورهای دریایی استان مطابق هرسال و قبل از اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی برگزار می‌گردد.
استان هرمزگان با دارا بودن بیش از نیمی از آب‌های تحت حاکمیت ایران که حدود ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان در دریای عمان تا سواحل خلیج فارس است و دارا بودن جاذبه‌های دریایی در جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، پایتخت گردشگری دریایی ایران محسوب می‌شود و طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز نیز همه ساله از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین مدنظر قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.