• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

بناهای تاریخی “بندرکنگ” ثبت ملی شد

  • کد خبر : 6076
  • 12 فوریه 2022 - 10:16
بناهای تاریخی “بندرکنگ” ثبت ملی شد

گردشگرآنلاین – معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان گفت: ۴ بنای تاریخی بندرکنگ ثبت ملی شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، عباس نوروزی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده 4 بنای تاریخی در بندرکنگ ثبت ملی شد.

وی افزود: خانه‌های تاریخی گلبت، رشید، ایمنى و عمارت کرچی واقع در محدوده تاریخى بندرکنگ در جلسه شورای ملی ثبت آثار که 18 بهمن امسال برگزار شد، واجد شأن ملی تشخیص داده شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان گفت: بندر تاریخی کنگ در سال‌های اخیر با اقدامات خوب حفاظتی مرمتی و احیای آثار واقع در محدوده بافت تاریخی آن از بخت خوبی برای قرارگیری در فهرست میراث جهانی برخوردار شده است.

نوروزی تاکید کرد: تداوم این اقدامات که به همت شهرداری بندرکنگ و پایگاه میراث‌فرهنگی این شهر تاریخی انجام می‌شود می‌تواند نویدبخش ثبت جهانی این اثر در سال‌های نه چندان دور باشد.

بندر کُنگ یکی از شهرهای تابعه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است. این شهر که در مختصات ۵۴ درجه و ۵۴ دقیقه طول شرقی و ۲۹ درجه و ۳۳ دقیقه عرض شمالی در کرانه ساحل خلیج فارس واقع شده، یکی از بنادر تاریخی و تجاری استان هرمزگان و نیز یکی از قدیمی‌ترین بنادر ایران محسوب می‌شود.

بندر کنگ ۵ کیلومتر تا شهر بندرلنگه و ۱۶۵ کیلومتر تا بندرعباس مرکز استان هرمزگان فاصله دارد.

منبع: تسنیم 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.