• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

بنیاد جهانی انرژی و پژوهشکده سوانح طبیعی تفاهم نامه امضا کردند

  • کد خبر : 22518
  • 25 سپتامبر 2023 - 13:19
بنیاد جهانی انرژی و پژوهشکده سوانح طبیعی تفاهم نامه امضا کردند
دفتر منطقه‌ای بنیاد جهانی انرژی و پژوهشکده سوانح طبیعی اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در موضوعات مختلف به ویژه همکاری در انتقال و ایجاد و توسعه بازار فناوری ساختمان‌های پیش‌ساخته، سریع، بازده اقتصادی بالا و ایمن GHS کردند.

به گزارش گردشگرآنلاین، بنیاد جهانی انرژی و پژوهشکده سوانح طبیعی اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه با موضوع همکاری طرفین در راستای توسعه پایدار شهرها و روستاها و همچنین مدیریت بحران در سوانح طبیعی و توسعه کسب‌و‌کارهای دانش‌بنیان کردند.

همکاری در انتقال و تبادل دانش و فناوری‌های پیشرفته، پایدار و دانش مدرن در زمینه‌های مرتبط با موضوع تفاهم به‌ویژه حوزه‌های آب، انرژی، کاهش آلودگی، صنعتی‌سازی ساختمان‌ها و اسکان موقت از خارج به داخل کشور و بالعکس نخستین بند درج شده در این تفاهم نامه است.

همچنین همکاری در انتقال و ایجاد و توسعه بازار فناوری ساختمان‌های پیش‌ساخته، سریع، بازده اقتصادی بالا و ایمن GHS به عنوان راهکار جهانی برون رفت از مشکل مسکن یکی دیگر از بندهای وارد شده در این تفاهم است که می تواند نقش مهمی در تسریع تولید و ساخت مسکن و همچنین کاهش هزینه تمام شده مسکن در کشور ایفا نماید.

انتقال تکنولوژی ساختمان‌های پیش ساخته GHS به ایران توسط بنیاد جهانی انرژی

انتقال تکنولوژی ساختمان‌های پیش ساخته GHS به ایران توسط بنیاد جهانی انرژی

همکاری در تحقیق و توسعه کسب‌و‌کارهای دانش‌بنیان مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه، برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی در سطوح مختلف مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه، برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی با هدف ارائه پروژه‌های فناورانه و پایدار به مخاطبان گسترده جهانی، انتشار کتاب‌های تخصصی در زمینه موضوع تفاهم‌نامه، تسهیل و ایجاد بستر ارتباط با مشاوران، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، تسهیل و ایجاد بستر آموزش و بازدیدهای علمی و صنعتی در سطح ملی و بین‌المللی، تربیت کارشناسان، مشاوران و ارزیابان بر اساس استانداردهای بین‌المللی، تسهیل و ایجاد بستر ارتباط و انتقال تجربه با جوامع بین‌المللی مرتبط با موضوع و توسعه شهرها و روستاها با رویکرد سبز، هوشمندسازی و بهینه‌سازی انرژی دیگر بندهای تفاهم‌نامه میان دفتر منطقه‌ای بنیاد جهانی انرژی در ایران و پژوهشکده سوانح طبیعی است.

در این تفاهم‌نامه که مابین «هادی هزارخانی» دبیرکل بنیاد جهانی انرژی و «سیدامیرحسین گرکانی» رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی و به مدت دو سال منعقد شده مقرر شد که در راستای اجرای محورهای تفاهم‌نامه، پس از امضای این تفاهم‌نامه، طرفین با معرفی نمایندگان به یکدیگر به‌صورت مکتوب، کمیته راهبری تشکیل داده و این کمیته، برنامه‌های اجرایی را در قالب قرارداد با برنامه زمان‌بندی و بودجه مالی مشخص، تعیین کند.

گفتنی است به دنبال وقوع زلزله فاجعه‌بار استان‌های گیلان و زنجان در سال ۱۳۶۹، دفتر طرح بسیج توان فنی کشور برای بازسازی مناطق زلزله‌زده با مشارکت دفتر عمران سازمان ملل متحد و دفتر اسکان بشر سازمان ملل متحد تحت نظر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأسیس و در سال ۱۳۷۲ با پایان مأموریت وام بانک جهانی و تصویب اساسنامه جدید، مرکز مطالعات مقابله با سوانح طبیعی ایران شکل گرفت که تا سال ۱۳۷۷ به همین ترتیب به فعالیت خود ادامه داد.

انتقال تکنولوژی ساختمان‌های پیش ساخته GHS به ایران توسط بنیاد جهانی انرژی

انتقال تکنولوژی ساختمان‌های پیش ساخته GHS به ایران توسط بنیاد جهانی انرژی

در سال ۱۳۷۷ این مرکز به مرکز پژوهش و مطالعات سوانح طبیعی تغییر نام داد و در سال ۱۳۸۲ اساسنامه مرکز به منظور پاسخگویی به نیازهای پژوهشی کشور در زمینه سوانح طبیعی مورد بازنگری قرار گرفت و بر اساس مجوز قطعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تصویب شورای گسترش آموزش عالی به پژوهشکده سوانح طبیعی تبدیل شد.

همچنین بنیاد جهانی انرژی پس از یک دهه فعالیت و همکاری در حوزه پروژه‌های پایداری در ایران و ارزیابی‌های دوره‌ای از نتایج بدست آمده از این همکاری، طی حکمی بطور رسمی در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ دفتر ایران خود را در شهر یزد و در منطقه تاریخی این شهر افتتاح کرد.

فعالیت این دفتر در ساختاری مشخص و در چارچوب کارگروه‌های تخصصی تعریف و توسعه یافته است، اعضای این کارگروه‌ها را افراد حقیقی و نمایندگان اشخاص حقوقی تشکیل می‌دهند. هدف اصلی از تشکیل این کارگروه‌ها، ایجاد یک قطب ارتباطی بین کسب و کارهای نوین، استارت‌آپ‌ها، پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ایی در بخش صنعت، خدمات، ساختمان و شهرسازی با بزرگترین مرجع پایداری در جهان از ابعاد سرمایه‌گذاری، انتقال تکنولوژی، دانش فنی، استانداردها، سیستم‌ها، ارزیابی‌ها و تاییدیه‌های بین‌المللی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=22518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.