• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

بهترین پروژه‌های معماری پیش‌بینی شده در سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 17624
  • 11 ژانویه 2023 - 10:34
بهترین پروژه‌های معماری پیش‌بینی شده در سال ۲۰۲۳
گردشگرآنلاین - پروژه‌های شگفت‌انگیز بسیاری در سراسر جهان وجود دارد که احداث آن‌ها از سال‌ها قبل آغاز شده است و هنوز به پایان نرسیده است. معماران بسیاری از افتتاح این پروژه‌ها تا پایان سال ۲۰۲۳ خبر داده‌اند.

به گزارش گردشگرآنلاین، در اغلب شهرهای جهان پس از آغاز سال نو، دستاوردها و طرح‌های انجام شده در زمینه‌های مختلف در سال گذشته و برنامه‌های سال پیش رو معرفی می‌شود. در حوزه معماری نیز این امر صدق می‌کند، به این صورت که مدیران به معرفی پروژه‌های برتر سال پیش می‌پردازند و سپس پروژه‌هایی را که از قبل آغاز شده و ممکن است در سال جاری به بهره‌برداری برسد، معرفی می‌کنند. پروژه‌های معماری شگفت‌انگیز بسیاری در سراسر جهان از سال‌ها و حتی یک دهه قبل آغاز شده است، اما عوامل مختلف مانند شیوع بیماری کرونا، تکمیل آن‌ها را با تأخیر مواجه کرده است. با این حال، معماران در بسیاری از نقاط دنیا از افتتاح پروژه‌های خود در سال ۲۰۲۳ خبر داده‌اند که در ادامه به معرفی اعجاب‌انگیزترین آن‌ها پرداخته می‌شود.

بهترین پروژه‌های معماری؛ کتابخانه غیرمرکزی پکن در چین

دولت چین به برگزاری یک رقابت بزرگ بین‌المللی بین معماران سراسر جهان برای طراحی یک کتابخانه چند منظوره در خارج از مرکز شهر پرداخت و در نهایت، طرح اشتراکی ارائه شده از سوی کمپانی نروژی اسنوهتا و ECADI (مؤسسه طراحی و تحقیقات معماری شرق چین) را به عنوان طرح برگزیده معرفی کرد. در این پروژه قرار است فضایی عمومی در خارج از مرکز شهر برای یادگیری، تعامل دانش و انجام مذاکرات علمی ایجاد شود که در آن، دوستداران علم در محیطی دوستدار طبیعت به مطالعه و تحقیق خواهند پرداخت. بام این کتابخانه شگفت‌انگیز را جنگلی کاملاً سبز فرا خواهد گرفت و نمای آن در پنل‌های شیشه‌ای پوشیده خواهد شد که در کنار یکدیگر از ارتفاع ۱۶ متر برخوردار خواهد بود و قابلیت دیده شدن فضای داخلی کتابخانه را از بیرون فراهم می‌آورد. ستون‌هایی که به شکل مجسمه‌های زیبا طراحی شده است، سیستم‌های هوشمندی را در خود جا خواهد داد که هوای فضای داخلی را کنترل می‌کند، ضمن این‌که مسئولیت روشن‌سازی و کاهش اصوات را به عهده دارد. معماران این پروژه ادعا کرده‌اند که ساخت کتابخانه را به زودی پایان خواهند داد و امکان حضور عموم مردم را در آن فراهم خواهند آورد.

توسعه موزه تاریخ طبیعی نیویورک در ایالات متحده آمریکا

موزه تاریخ طبیعی نیویورک یکی از مشهورترین موزه‌های سراسر دنیا به‌شمار می‌رود که ۱۰ ساختمان مختلف موزه‌ای را به هم پیوند داده است و در مجموع فضاهایی برای نمایش آثار هنری، برگزاری کلاس‌های آموزش طبیعت و یک سالن تئاتر مجازی بسیار زیبا را در بر گرفته است. معماری این ساختمان‌ها با الهام از فرآیندهای طبیعی زمین مانند تشکیل دره‌ها و ساختارهای یخی انجام شده است و در نتیجه، ساختاری شبیه به غار با بتن فشرده به وجود آمده است که در آن، بخش‌های مختلف به وسیله پل‌های متعدد به هم پیوند داده شده است.

مرکز هنرهای عمومی Aranya در پکن چین

شرکت معماری چینی ام ای دی (MAD) از پایان پروژه Aranya در سال ۲۰۲۳ خبر داده و مدعی شده است که این مرکز پس از افتتاح یکی از زیباترین فضاهای هنری کشور خواهد بود. مرکز هنرهای عمومی Aranya به شکل یک ابر معلق بر فراز چشم‌اندازی بسیار زیبا طراحی شده است و از فضایی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع برخوردار است. معماران این فضای ابر مانند را به یک باغ سنگی سفید توصیف کرده‌اند که با نمایی شگفت‌انگیز، دوستداران هنر را از سراسر کشور و حتی جهان به سمت خود فرا خواهد خواند.

هرم تیرانا در آلبانی

هرم تیرانا در واقع موزه‌ای قدیمی است که پیدایش آن به دهه ۱۹۸۰ برمی‌گردد، با این حال پس از فروپاشی کمونیسم به یک مرکز کنفرانس تبدیل شد. معماران به‌تازگی با حفظ بدنه بتونی این موزه، نوسازی ساختمان را آغاز کرده‌اند و از افتتاح آن در سال ۲۰۲۳ خبر داده‌اند. فضای جدید موزه کافه‌ای بسیار زیبا، استودیوهای متعدد و کارگاه‌هایی آموزشی را در بر خواهد گرفت و نشاط دوباره‌ای را برای ساکنان اطراف به ارمغان خواهد آورد.

مرکز هنرهای مدنی جوهای جینوان در چین

خلاقان شرکت زها حدید، معمار برجسته عراقی-بریتانیایی در سبک واسازی به طراحی یک سازه بسیار شگفت‌انگیز بر فراز آب‌های شهر جوهای چین پرداخته‌اند که قرار است به عنوان یک مرکز هنری عمل کند. این سازه که چهار مؤسسه فرهنگی جدا از یکدیگر را شامل سالن تئاتری با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر، تالاری چندمنظوره با ظرفیت ۵۰۰ نفر، یک مرکز علمی و موزه‌ای هنری به هم پیوند می‌دهد. اگرچه هر بخش ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد، با این حال همه آن‌ها به وسیله سازه‌ای به طول ۱۷۰ متر از شرق به غرب و ۲۷۰ متر از شمال به جنوب به یکدیگر پیوند داده شده است.

بهترین پروژه‌های معماری؛ موزه هنرهای زیبای آرکانزاس در ایالات متحده آمریکا

موزه هنرهای زیبای آرکانزاس، در لیتل راک آمریکا، که تا پیش از این به عنوان مرکز هنرهای آرکانزاس نام‌گذاری شده بود، یک مرکز هنری اعجاب‌انگیز به‌شمار می‌رود که در پارک مک آرتور احداث شده است. بازسازی این موزه به‌تازگی به پایان رسیده و قرار است درهای آن بیست‌ودوم آوریل ۲۰۲۳ به روی عموم مردم باز شود. معماران در طراحی این سازه، نقش هنر را با ظرافت تمام به تصویر کشیده‌اند به‌طوری که نمای آن به خوبی نشان از کاربری آن به عنوان یک مرکز هنری دارد.

بهترین پروژه‌های معماری پیش‌بینی شده در سال ۲۰۲۳

بهترین پروژه‌های معماری پیش‌بینی شده در سال ۲۰۲۳

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.