• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3
با حضور معاون وزیر میراث‌فرهنگی انجام شد

بهره‌برداری از مجتمع گردشگری الیزه در یزد

  • کد خبر : 10852
  • 30 آگوست 2022 - 10:35
بهره‌برداری از مجتمع گردشگری الیزه در یزد
گردشگرآنلاین - مجتمع گردشگری الیزه در یزد با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش گردشگرآنلاین از یزد، مجتمع گردشگری الیزه هم‌زمان با هفته دولت و با حضور سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از مسئولان استان به بهره‌برداری رسید.

محمد میرشمسی معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در توضیح این خبر گفت: «این مجتمع گردشگری در فضایی به مساحت ۱۳۲۰ مترمربع، شامل بخش‌های اقامتی و پذیرایی است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث‌ شده است.»

او با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری انجام‌ شده در این پروژه ۲۵۰ میلیارد ریال است، اظهار کرد: «با راه‌اندازی این مجموعه زمینه اشتغال ۲۰ نفر فراهم‌ شده است.»

میر شمسی با بیان اینکه مجتمع گردشگری الیزه دارای ۷ اتاق و ۲۰ تخت است، اضافه کرد: «حمایت ویژه از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری از اولویت‌های مهم استان است و رشد و توسعه زیرساخت‌ها و حمایت از سرمایه‌گذاری و فعالان بخش گردشگری عامل رونق، تحرک و اشتغال‌زایی در این بخش می‌شود.»

مسلماً بارزترین خصوصیت شهر یزد را می‌توان وجود محله‌های قدیمی و سنتی با کوچه پس کوچه‌های خشت و گلی در هم تنیده، بازارها، مساجد، حمام و خانه‌های آن دانست. در مجموع ۷۷ محله از مجموعه محلات شهر یزد به دلیل قرار گرفتن در محدوده بافت تاریخی یا در حریم آن، در سال ۱۳۸۴ و با شماره ۱۵۰۰۰، تحت عنوان «بافت تاریخی یزد» به ثبت آثار ملی رسیده‌اند که مهم‌ترین محلهٔ باستانی یزد چهار منار می‌باشد محلات مسجد جامع، بازار نو، فهادان و شاه ابوالقاسم در محور اصلی گردشگری یزد و حدفاصل مسجد جامع و زندان اسکندر قرار دارند.

شهر یزد به دلیل معماری تاریخی ارزشمند و بافت سنتی دست نخورده‌اش به عنوان اولین و تنهاترین شهر ایران در ۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

در محلات تاریخی یزد، در حدود ۳۰ مسجد دیگر را نیز می‌توان نام برد، که در مقیاس کوچکتر، نقش «مساجد محله‌ای» را ایفا می‌کنند.

بهره‌برداری از مجتمع گردشگری الیزه در یزد

بهره‌برداری از مجتمع گردشگری الیزه در یزد

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.