• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

بهمن فرمان آرا برای چه به وزارت میراث فرهنگی رفت؟

  • کد خبر : 12535
  • 10 اکتبر 2022 - 9:14
بهمن فرمان آرا برای چه به وزارت میراث فرهنگی رفت؟
گردشگرآنلاین - بهمن فرمان آرا کارگردان سینمای ایران که این روزها مشغول پیش تولید فیلم جدیدش با نام «چشم‌ها» براساس رمان بزرگ علوی است، تاکید کرد که برای گرفتن اجازه کار برای حضور در اماکن تاریخی ، به تازگی به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری رفته است.

به گزارش گردشگرآنلاین، توئیتی از عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی منتشر شده است که در آن از دیدارش با بهمن فرمان آرا کارگردان سینما نوشت و این کارگردان نیز در پی انتشار این مطلب در فضای مجازی، فیلمی را منتشر کرد و توضیحاتی داد.

در بخشی از فیلمی که منتشر شده، کارگردان «خانه روی آب» گفته است:« در ماه‌های اخیر از طریق رسانه‌ها شاید شنیده باشید که مشغول پیش تولید فیلم جدیدم با نام «چشم‌ها» براساس رمان بزرگ علوی هستم. چون روایت این رمان در سال ۱۳۲۰ می‌گذرد، ما احتیاج داشتیم برای فیلمبرداری در مکان‌های تاریخی از میراث فرهنگی اجازه بگیریم. من رفتم اجازه این کار را بگیرم.

نامه یک خطی و لیست ۶۰ تا ۷۰ مکان‌ و فضای که زیر نظر وزارت میراث فرهنگی است، را بُردم. این ملاقات فقط برای مجوز انجام این کار بوده است و هیچ موضوع دیگری در آن مطرح نبود.

موقعی که می‌بینم با این سرعت پُست گذاشته می‌شود، مثل اینکه من آمدم چیزی درخواست کنم. در حالیکه من تا الان که ۸۱ سالم، رانتی از جایی نگرفته ام.»

بهمن فرمان‌آرا (زاده ۳ بهمن ۱۳۲۰ در تهران) تهیه‌کننده، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، نویسنده و هنرپیشه ایرانی است. او سازنده چند فیلم برجسته و تهیه‌کننده فیلم‌هایی از بهرام بیضایی، داریوش مهرجویی، خسرو هریتاش، عبّاس کیارستمی و محمّدرضا اصلانی بوده و جایزه‌های گوناگونی در سینما گرفته‌است.

در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ در شبکه بی‌بی‌سی فارسی مستندی از وی دربارهٔ موسیقی دان بزرگ ایرانی، پرویز یاحقی پخش شد با نام «کنسرتی که اجرا نشد».

جدیدترین اثر فرمان آرا «حکایت دریا» محصول سال ۱۳۹۵ است که در دوره شیوع ویروس کرونا و بسته شدن سینماها از ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ به صورت آنلاین اکران شد.

همچنین نمایش «مردی برای تمام فصول» که فرمان‌آرا سال‌ها قصد ساختن آن را داشت سرانجام در تاریخ ۱۷ آبان ۱۳۹۳ به مدت ۹۰ شب در تالار وحدت بر روی صحنه رفت. وی پیش از این در یک مصاحبه بیان کرده بود: «تا مردی برای تمام فصول را به نمایش درنیاورم، قصد مردن ندارم.»

بهمن فرمان آرا برای چه به وزارت میراث فرهنگی رفت؟

بهمن فرمان آرا برای چه به وزارت میراث فرهنگی رفت؟

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.