• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
6
ضرغامی مطرح کرد؛

تبلیغات اشتباه دلیل عدم استفاده از ظرفیت‌های گردشگری

  • کد خبر : 8757
  • 04 جولای 2022 - 13:01
تبلیغات اشتباه دلیل عدم استفاده از ظرفیت‌های گردشگری
گردشگرآنلاین - وزیر گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تبلیغات اشتباه و ارائه تصویر نامناسب از ایران باعث شده تا ظرفیت‌های ایران در حوزه گردشگری به خوبی معرفی نشود.

به گزارش گردشگرآنلاین، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تبلیغات اشتباه و ارائه تصویر نامناسب از ایران از سوی سرویس‌ها و شبکه‌های اطلا‌ع‌رسانی برخی از کشور‌ها باعث شده تا ظرفیت‌های ایران در حوزه گردشگری و آثار فرهنگی تاریخی به خوبی معرفی نشود، از این رو باید بتوانیم از تمام ظرفیت‌های خود به‌عنوان یک کشور گردشگر‌پذیر استفاده کنیم.

به گفته ضرغامی،  استفاده از ظرفیت‌های شهر‌هایی که با شهر‌های ایران تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دارند مسئله مهمی است و باید با این کشور‌ها وارد تعامل شویم و از این ظرفیت به شکل مطلوب استفاده کنیم.

او گفت: آژانس‌داران پل ارتباطی بین ایران با سایر کشور‌ها در حوزه گردشگری هستند؛ و آژانس‌ها باید بتوانند برای تور‌ها ویژه برنامه و طرح تبیین کنند؛ و همچنین بخش خصوصی، تشکل‌ها و انجمن‌ها که در خط مقدم گردشگری هستند و بازوی وزارتخانه در این حوزه به حساب می‌آیند.

به گزارش گردشگر آنلاین، آژانس مسافرتی (انگلیسی: Travel Agency) یا شرکت خدمات مسافرتی، به شرکتی اطلاق می‌شود که در زمینه ارائه خدمات گردشگری، جهانگردی و هواپیمایی به صورت خرده‌فروشی و عمده‌فروشی و پیش‌فروش، فعالیت می‌نماید.

در ایران آژانس‌های مسافرتی بنا به نوع فعالیت خود از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین از سازمان هواپیمایی کشوری و از سازمان حج و زیارت مجوز فعالیت دریافت می‌کنند و به نمایندگی از تأمین‌کنندگان، خدماتی چون اخذ ویزا، رزرو هتل و اماکن اقامتی، برگزاری تورهای مسافرتی گروهی و انفرادی، فروش بلیت هواپیما، قطار، و کشتی، انجام امور بیمه مسافرتی، صدور گواهینامه رانندگی بین‌المللی و… ارائه می‌نماید. آژانس های مسافرتی وابسته به سازمان میراث فرهنگی سازمان هواپیمایی کشوری هستند.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک سازمان منحل‌شده در ایران است که در فاصله سالهای ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۸ به ریاست معاون رئیس‌جمهور در زمینه‌های مربوط به آثار تاریخی و باستانی صنایع دستی و گردشگری فعالیت می‌کرد. در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ شورای نگهبان با طرح مجلس شورای اسلامی مبنی بر تبدیل این سازمان به وزارتخانه موافقت نموده و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شکل گرفت.

منبع: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.