• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان:

تخریب‌گر میراث‌فرهنگی دشتستان دستگیر شد

  • کد خبر : 19839
  • 26 آوریل 2023 - 11:57
تخریب‌گر میراث‌فرهنگی دشتستان دستگیر شد
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان دشتستان، یک نفر از سوداگران میراث‌فرهنگی در حین ارتکاب جرم در این شهرستان دستگیر شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از بوشهر، اسماعیل سجادی‌منش شامگاه سه‌شنبه ۵ اردیبهشت اظهار کرد: مامورین یگان حفاظت در منطقه پشت‌پر دشتستان در حین گشت‌زنی اطراف محوطه تاریخی گوردختر، خانمی جوان را حین ارتکاب جرم به میراث‌فرهنگی مشاهده کرده و برای جلوگیری از این اقدام خرابکارانه به او تذکر می‌دهند.

وی ادامه داد: با تذکر مامورین یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، مجرم با خودروی شخصی متواری و با تعقیب و گریز، به کمک بسیجیان منطقه دستگیر شده و به کلانتری محل انتقال داده می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر بیان کرد: پس از صورت‌جلسه لازم در محل کلانتری، پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده و آثار ارتکابی مجرم در آثار به طور کامل پاک‌سازی شده است.

به گزارش گردشگر آنلاین، گور دختر آرامگاهی سنگی از دورهه هخامنشیان است که در در دشت «میانکوهی پشت پَر» شهرستان دشتستان قرار دارد. در خصوص این آرامگاه فرضیه‌های مختلفی از جمله آرامگاه کوروش کوچک، تا چیش‌پیش، کوروش یکم، آتوسا، ماندانا، یا خواهر کوروش بزرگ به عنوان احتمال مطرح شده‌است.

شهرستان دشتستان در شرق استان بوشهر از جنوب به شهرستان دشتی، از مغرب به شهرستان بوشهر و تنگستان از شمال غرب به شهرستان گناوه و از مشرق و شمال شرق به استان فارس منتهی می‌شود. شهرستان دشتستان بزرگترین شهرستان‌ استان بوشهر است که مرکز آن شهر برازجان می‌باشد.

خرما مهم‌ترین محصول کشاورزی این منطقه بوده و نقش مهمی در اقتصاد این شهرستان و استان و کشور دارد.

شهرستان دشتستان از قدیمی‌ترین شهرستان‌های ایران می‌باشد. دشتستان از قدیمی‌ترین مناطق ایران است که جغرافی دانان از آن به نام دستقان یاد کرده‌اند و آن را جز نواحی گرمسیرات فارس ذکر کرده‌اند. اصطخری آن را از نواحی اردشیر خوره که یکی از کوره‌های پنجگانه فارس قدیم بوده محسوب داشته‌است.

طبق آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵ جمعیت شهرستان دشتستان ۲۵۲٬۰۴۷ نفر می‌باشد.

مساحت این شهرستان ۶،۳۲۷ کیلومتر مربع است.

تخریب‌گر میراث‌فرهنگی دشتستان دستگیر شد

تخریب‌گر میراث‌فرهنگی دشتستان دستگیر شد

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.