• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
2
امام جمعه بوشهر مطرح کرد:

توسعه گردشگری سلامت با استفاده از ظرفیت خلیج‌ فارس

  • کد خبر : 12287
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
توسعه گردشگری سلامت با استفاده از ظرفیت خلیج‌ فارس
گردشگرآنلاین - نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: با توجه به خواص درمانی آب خلیج‌فارس باید بر روی گردشگری سلامت در این استان کار ویژه انجام شود.

به گزارش گردشگرانلاین از بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری در نشست مدیرکل و شورای معاونین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به جایگاه این مجموعه و نقش آن در تاریخ و گردشگری سلامت، اظهار داشت: میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سه رکن تجلی تمدن یک منطقه بوده و موزه‌ها، بافت قدیم و نمادهای فرهنگی همانند کتاب و آثار باستانی نمادهایی هستند که پیشینه افراد یک مکان جغرافیایی را نشان می‌دهد.

وی جایگاه این استان در ادوار مختلف تاریخی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تمدن ایران را همیشه کسانی نوشته و ایجاد کرده‌اند که عالم بوده و استان بوشهر به سبب شرایط جغرافیایی خاص و مهاجرت به این منطقه، دارای اعتلای تمدن بوده است.

امام جمعه بوشهر، شعار معماری بوشهر را «سلام» دانست و بیان کرد: وجود شعار «سلام» در دیوار، عمارت‌ها و پنجره نشان دهنده ارتباط مردمی قوی بوده و آثار کهن این استان دلالت بر عظمت فرهنگی این نقطه دارد.

آیت الله صفایی بوشهری حفظ میراث‌ فرهنگی را بسیار با اهمیت دانست و تأکید کرد: باید در کنار آثار تاریخی گذشتگان و عمارت‌ها، فرهنگ، زبان و روش‌های تعاملات زندگی هم زنده و احیا شود و این فرهنگ‌ها نباید عقیم بماند و باید ادامه‌دار باشد.

وی تصریح کرد: زیباترین، پاک‌ترین و کم‌خطرترین کرانه، ساحل و دریا در جوار خلیج فارس بوشهر قرار دارد و باید در کنار نخلستان و جاذبه‌های طبیعی، طرح‌های کلان در حوزه گردشگری تعریف و اجرا شود و همچنین با توجه به خواص درمانی آب خلیج‌فارس باید بر روی گردشگری سلامت کار ویژه انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر به قابلیت هنرمندان بوشهری در زمینه تولید صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین نیازهای این حوزه بازاریابی و بازارسازی حقیقی و مجازی بین‌المللی است که بی تردید می‌تواند به ایجاد انگیزه و رونق در تولید کمک کند.

تدوین گردشگری سلامت با استفاده از ظرفیت خلیج‌ فارس

تدوین گردشگری سلامت با استفاده از ظرفیت خلیج‌ فارس

منبع: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.