• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10

ترویج صنعت بوم‌گردی در روستاها

  • کد خبر : 17183
  • 01 ژانویه 2023 - 11:03
ترویج صنعت بوم‌گردی در روستاها
گردشگرآنلاین - استاندار مازندران، گفت: فضای بوم‌گردی به نوعی بازسازی فرهنگ روستا و ایجاد المان‌های روستایی است از این‌رو باید تلاش کنیم تا صنعت بوم‌گردی در روستاها ترویج یابد.

به گزارش گردشگرآنلاین از مازندران، سید محمود حسینی‌پور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مدیریت استان با اشاره اینکه احداث هتل در مناطق روستایی با فضای فرهنگ و بوم روستا فاصله دارد، اظهار کرد: هرگونه ساخت و ساز و اجرای پروژه گردشگری باید منطبق با فرهنگ و سنت منطقه باشد.

وی با تاکید براینکه مازندران باید به قطب گردشگری تبدیل شود و مجوز دادن به برخی از پروژه‌های گردشگری نیاز به کارشناسی دقیق است، افزود: تقویت زیرساخت‌های گردشگری در روستاها راهبردی هوشمندانه در جذب گردشگر است بنابراین با افزایش شمار اقامتگاه بوم‌گردی در استان باید برای توسعه گردشگری استان گام برداریم.

استاندار مازندران، تصریح کرد: فضای بوم‌گردی به نوعی بازسازی فرهنگ روستا و ایجاد المان‌های روستایی است از این‌رو باید تلاش کنیم تا صنعت بوم‌گردی در روستاها ترویج یابد.

این مسئول با اعتقاد به اینکه تقویت زیرساخت‌های گردشگری در روستاها با ایجاد بوم‌گردی رونق گردشگری را به همراه دارد با احداث پروژه بوم‌گردی در روستا موافقت کرد.

مازندران به خاطر جغرافیای گوناگون آن که شامل جلگه‌ها، علفزارها، بیشه‌ها و جنگلهای هیرکانی با صدها گونه گیاهی منحصر به فرد در جهان است و آب و هوای گوناگون آن از سواحل شنی با پست‌ترین نقطه، تا کوهستان‌های ناهموار و همیشه پوشیده از برف البرز و با داشتن یکی از هفت آتشفشان معروف دنیا، کوه دماوند، بسیار شناخته شده‌است.

کشفیات دانشمندان در غارهای هوتو و کمربند، گواهی بر زندگی انسان‌ها در ۷۵ هزار سال پیش از این بدست آمده‌است، علاوه بر این، باستان‌شناسی در گوهر تپه، که ثابت کرد مازندران بیش از ۶ هزار سال پیشینه تمدن شهری دارد، مازندران را به یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های باستان‌شناسی در منطقه خاورمیانه و جهان شناسانده‌است و آن در فرهنگ‌سازی و تمدن شهرنشینی مردم در ایران نقش مهمی را ایفا کرده‌اند است، در سال ۱۳۸۴ نیز در منطقه ییلاق پرورخرند، از روستا از روستاهای پشتکوه دودانگه ساری حدود چهل قبر کشف شد که قدمت آن‌ها، دست‌کم به نیمهٔ نخست هزارهٔ دوم قبل از میلاد می‌رسد[۶۴] شهر آمل که آن را دومین شهر کهن ایران می‌خوانند در استان مازندران قرار دارد و در رساله‌ی جغرافیایی شهرستان‌های ایرانشهر که از جمله متون بازمانده به زبان پهلوی عصر ساسانی می باشد از آمل به عنوان شهرهای شمالی ایران یاد شده است.

ترویج صنعت بوم‌گردی در روستاها

ترویج صنعت بوم‌گردی در روستاها

منبع: استانداری مازندران

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.