• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

تعیین ضوابط عامل مهم در حفظ ارزش محدوده بافت تاریخی تبریز است

  • کد خبر : 5741
  • 30 ژانویه 2022 - 12:36
تعیین ضوابط عامل مهم در حفظ ارزش محدوده بافت تاریخی تبریز است

گردشگرآنلاین – مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعیین ضوابط میراثی را عاملی مهم و اثرگذار برای حفظ ارزش محدوده بافت تاریخی تبریز بیان کرد.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین، هادی احمدی روئینی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، افزود: با توجه به اینکه تعیین محدوده و ضوابط در بافت های تاریخی در راستای حفظ ارزش ساختاری و کالبدی این مناطق است، لذا با توجه به اهمیت بافت تاریخی کهن شهر تبریز، در تلاشیم تا هویت تاریخی و فرهنگی تبریز را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در بافت تاریخی این شهر، اماکن و خانه‌های تاریخی ارزشمند و متعددی قرار گرفته است، لذا تعریف کاربری‌های فرهنگی و گردشگری برای این اماکن در رونق اقتصادی آنها بسیار مؤثر خواهد بود.

احمدی روئینی اضافه کرد: در این راستا مالکان خانه های واقع در این محدوده تاریخی تبریز می‌توانند با تغییر کاربری از تسهیلات و مزایای جاری از قبیل حذف کامل عوارض شهرداری بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای سرمایه‌گذاران حوزه تاریخی و گردشگری تسهیلاتی فراهم می‌کند، لذا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانند با تعریف طرح‌های فرهنگی برای اماکن تاریخی از کمک‌های بلاعوض، وام‌ها و تخفیفات عوارضی بهره مند شوند.

احمدی روئینی یادآور شد: در این رابطه همچنین شرکت‌هایی که شامل پرداخت مالیات می‌شوند، می‌توانند با سرمایه‌گذاری در اماکن و خانه‌های تاریخی و ایجاد محیط فرهنگی و گردشگری در آن‌ها، از پرداخت مالیات معاف شوند.

کلان شهر تبریز ۲۰۰ هکتار بافت تاریخی دارد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5741

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.