• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7
در آستانه اربعین صورت می‌گیرد؛

تعیین قاضی ویژه برای پیگیری مشکل ممنوع‌الخروجی افراد

  • کد خبر : 22264
  • 12 آگوست 2023 - 9:28
تعیین قاضی ویژه برای پیگیری مشکل ممنوع‌الخروجی افراد
گردشگرآنلاین - رئیس کل دادگستری هرمزگان از تعیین قاضی ویژه برای تسریع در رسیدگی به موضوع ممنوع‌الخروجی افراد در آستانه پیاده‌روی اربعین خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از هرمزگان، رئیس کل دادگستری هرمزگان در جلسه بررسی و پایش فرآیند ممنوع‌الخروجی افراد با اشاره به تأکیدات مکرر ریاست قوه قضائیه در خصوص ساماندهی به وضعیت استعلام و اعمال احکام ممنوع‌الخروجی افراد، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه در خصوص لزوم اطلاع رسانی به موقع موضوع ممنوع الخروجی ها به واسطه محدودیتی که برای افراد ایجاد می‌کنند، باید سازو کار مناسبی اتخاذ شود تا با استفاده از فناوری اطلاعات و سامانه های مختلف این موضوع فوراً به افراد اعلام شود.

وی همچنین با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه، بجا، بحق، استادانه و ناشی از دانش و تجربه به این موضوع ورود کرده‌اند، گفت: باید این موضوع مدنظر قرار گیرد که بلامانع بودن خروج قانونی افراد از کشور یک اصل و از جمله مهم‌ترین حقوق شهروندی و آزادی های مشروع افراد است و اگر بخواهیم برخلاف اصل عمل کنیم باید شرایط دقیق قانونی را مدنظر قرار دهیم.

قهرمانی تصریح کرد: در خصوص ممنوع الخروج کردن افراد، باید مهلت قانونی و انتفای آن در نظر گرفته شود و حتماً به این موضوع توجه داشت که به محض رفع مانع قانونی، از ممنوع الخروجی رفع اثر شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان نشان کرد: با توجه به شرایط ایام خاص اربعین که تعداد زیادی از عاشقان حضرت اباعبداللّه الحسین (ع) عازم کربلای معلی هستند، ضرورت دارد تدابیر ویژه ای اتخاذ گردد تا خدای نکرده هیچ یک از زائران از این نظر با مشکلی مواجه نشوند.

وی بیان کرد بر این اساس در دادسرای مرکز استان هرمزگان، قاضی ویژه ای برای رسیدگی به موضوع ممنوع الخروجی تعیین شده است که دستورات، مکاتبات و هماهنگی های لازم را در این خصوص انجام خواهد داد.

قهرمانی بابیان اینکه فقط مراجع قضایی افراد را ممنوع‌الخروج نمی‌کنند، اضافه کرد: دستگاه‌های دیگر نظیر اجرائیات ثبت اسناد، بانک‌ها و سازمان امور مالیاتی و … نیز افراد را به دلایل مختلف ممنوع‌الخروج می‌کنند که باید به صورت ویژه تمهیدات لازم را برای اطلاع رسانی به موقع موضوع به مشمولین ممنوع الخروجی اتخاذ کنند.

به گزارش گردشگر آنلاین، آن دسته از احکام ممنوع‌الخروجی که از سوی دستگاه قضایی برای افراد صادر می‌شود (به غیر از موارد استثنایی امنیتی و خاص) توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و از طریق ارسال پیامک با سرشماره adliran به افراد اعلام می شود. همچنین استعلام وضعیت ممنوع‌ الخروجی دوایر اجرای ثبت اسناد و املاک کشور از طریق سامانه ثبت من به نشانی http://my.ssaa.ir و استعلام وضعیت ممنوع‌ الخروجی در خصوص بدهی‌های مالیاتی از طریق سامانه http://tax.gov.irبا وارد کردن کد ملی و سایر مشخصات فرد انجام می‌شود. استعلام ممنوع ‌الخروجی فراجا ( فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) و ممنوعیت از خروج کیفری نیز از طریق اپلیکیشن و سایت پلیس من http://police-man.ir امکان پذیر است.

تعیین قاضی ویژه برای پیگیری ممنوع‌الخروجی افراد در آستانه اربعین

تعیین قاضی ویژه برای پیگیری ممنوع‌الخروجی افراد در آستانه اربعین

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=22264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.