• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

تعیین مالیات آمازون برای حمل‌ونقل در بارسلونا

  • کد خبر : 16879
  • 24 دسامبر 2022 - 11:56
تعیین مالیات آمازون برای حمل‌ونقل در بارسلونا
گردشگرآنلاین - بارسلونا به اولین شهری در اسپانیا تبدیل می‌شود که در تلاش برای خیابان‌های خالی از وانت‌های حمل‌ونقل، «مالیات آمازون» وضع می‌کند.

به گزارش گردشگرآنلاین، به پیشنهاد وزیر دارایی دولت مرکزی بارسلونا و تأیید شورای شهر، بارسلونا قرار است اولین شهر اسپانیایی باشد که در راستای خالی کردن خیابان‌ها از وانت‌های حمل‌ونقل به اجرای طرح «مالیات آمازون» پرداخته است.

شورای شهر بارسلونا اعلام کرد که این هزینه برای غول‌های تجارت الکترونیک، شرکت‌های تحویل کالا، فروشندگان آنلاین و خدمات پستی که درآمد آن‌ها بیش از یک میلیون یورو در سال است اعمال خواهد شد.

شورا هدف از تعیین مالیات آمازون را اعمال هزینه‌ای مالیاتی برای این قبیل شرکت‌ها در زمینه استفاده از فضای عمومی توسط ماشین‌های تحویل کالا و همچنین هموار کردن مسیر برای تسهیل ایفای نقش مشاغل کوچک عنوان کرد.

رئیس کابینه اقتصاد شورای شهر بارسلونا در این زمینه اظهار کرد: «ما می‌خواهیم تاجران محلی در مقایسه با پلت‌فرم‌های اصلی تجارت الکترونیکی که سهم بازار بسیار بالایی دارند، شرایط مالی برابری داشته باشند.»

شورای شهر بارسلونا اعلام کرد که این طرح در پایان فوریه ۲۰۲۳ تصویب می‌شود و انتظار می‌رود به خالی شدن شهر از وانت‌های تحویل کالا کمک کند. مطابق با مصوبه جدید، در وهله اول چنانچه تحویل کالا به جای درِ منازل، در محل جمع‌آوری کالاها انجام گیرد، شرکت مشمول مالیات آمازون نخواهد شد.

یکی از اعضای شورای شهر بارسلونا درباره این طرح گفت: «سیاره زمین در شرایطی است که نمی‌تواند اجازه دهد یک بسته ۳۰۰ گرمی با وسیله‌نقلیه‌ای به خانه ساکنان آن منتقل شود که بیش از یک تن وزن دارد.»

شورا خاطرنشان کرد که تمرکز طرح مالیات آمازون بر شرکت‌های بزرگ تجارت الکترونیک و خدمات پستی با سطح درآمد بالا قرار دارد و کارگران خوداشتغالی که کالاهای خود را به شخصه تحویل می‌دهند، همچنین شرکت‌های کوچک مشمول آن نیستند.

بارسلون، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر بخش خودمختار کاتالونیا و پس از مادرید پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا و مهم‌ترین بندر این کشور است.

تعیین مالیات آمازون برای حمل‌ونقل در بارسلونا

تعیین مالیات آمازون برای حمل‌ونقل در بارسلونا

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16879

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.