• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

تغییر نام شهر «خَرْوْ» به «خور» با موافقت رئیس‌جمهور

  • کد خبر : 12923
  • 19 اکتبر 2022 - 9:54
تغییر نام شهر «خَرْوْ» به «خور» با موافقت رئیس‌جمهور
گردشگرآنلاین - وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از موافقت رئیس‌جمهوری با تغییر نام شهر «خَرْوْ» به «خُور» در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: مردم نام خور را که پایتخت آلوی ایران و جهان است، دوست دارند، نام قشنگی است، این موضوع را در دولت پی‌گیری می‌کنم.

به گزارش گردشگرآنلاین از خراسان رضوی، سیدعزت الله ضرغامی با انتشار فیلمی از سفر به استان خراسان رضوی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: پس از بازدید نیشابور با آقای رئیس‌جمهور (آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی) در مورد تغییر نام رسمی شهر خَرْوْ به خور که مورد مطالبه مردم بود صحبت کردم؛ ایشان موافقت کردند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه خور همان خوراسان و خراسان و پایتخت آلوی ایران و جهان تصریح کرد: آقای احسان ارکانی و خانم هاجر چنارانی نمایندگان مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی پیگیر موضوع بودند.

ضرغامی در فیلمی که منتشر کرده، دستان بانوی تولیدکننده محصولات کشاورزی را نعمت توصیف می‌کند و توضیح می‌دهد: وقتی می گوییم خور مرکز آلوی جهان همین منطقه است که هر خانه آن یک کارگاه تولید محصولات کشاورزی است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران می گوید: مردم نام خور را دوست دارند، نام قشنگی است، چرا قرائت‌های رسمی ما با قرائت‌های مردم باید فرق داشته باشد؟ موضوع تغییر خور را در دولت پی‌گیری می‌کنم.

بام های طلایی شهر خَرْوْ یا خور

ضرغامی در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: در سفر به نیشابور به شهر خور رفتیم،‌ البته اسم رسمی آن خرو است ولی خور بهتره . مردم همین را می‌خواهند. اینجا شهر ملی آلوست، باغ های انبوه و پشت بام‌های طلایی رنگ فرآوری آن واقعا دیدنی است . منظر گردشگری آن فوق العاده است . آن هم با مردمی خونگرم و مهمان نواز.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی توضیح داد: به همراه سرکارخانم چنارانی و آقای ارکانی تصمیمات خوبی گرفتیم . دیشب هم با آقای رئیس جمهور در مورد این تغییر نام صحبت کردم موافقت کردند. خود ایشان هم از ابتدا  خور می‌گفتند.نباید فاصله  بین قرائت رسمی با قرائت عرفی زیاد شود.»

به گزارش گردشگرآنلاین، خرداد ماه ۱۴۰۱ نیز  بعد از طرح و پیگیری موضوع تغییر نام شهرستان بینالود توسط وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت، کمیسیون‌های تخصصی، دولت نام طرقبه – شاندیز را احیا و جایگزین بینالود کرد.

تغییر نام شهر «خَرْوْ» به «خور» با موافقت رئیس‌جمهور

تغییر نام شهر «خَرْوْ» به «خور» با موافقت رئیس‌جمهور

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.