• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1
رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا مطرح کرد؛

تلاش برای برقراری ارتباط میان هنرمندان اسپانیا و ایران

  • کد خبر : 9729
  • 04 آگوست 2022 - 9:35
تلاش برای برقراری ارتباط میان هنرمندان اسپانیا و ایران
گردشگرآنلاین - رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا گفت: رایزنان فرهنگی در نظر دارند زمینه ارتباط هنرمندان ایران و کشورهای دیگر را برقرار کرده و محصولات آنها را در بازارهای بین‌المللی ارائه کنند.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، محمدمهدی احمدی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا به همراه محسن توسلی معاون فرهنگی اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از نمایشگاه صنایع‌دستی طلاکوبی در ساختمان مرکزی این وزارتخانه بازدید کرد.

محمدمهدی احمدی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در بازدید از این نمایشگاه گفت: یکی از وظایف رایزن‌های فرهنگی در عرصه بین‌المللی، ایجاد زمینه مناسب برای معرفی آثار هنری ایرانیان و صنایع‌دستی برای خارج از کشور است.

او افزود: این نوع نمایشگاهی که امروز دیدم، نمونه‌ای از توانمندی هنری هنرمندان کشورمان است که می‌تواند در خارج از کشور توانمندی‌های صنایع‌دستی و بنیه غنی هنر ایران را در عرصه بین‌المللی معرفی کند و این موضوع زمینه‌ای برای برقراری ارتباط منطقی خواهد شد، ضمن اینکه اقتصاد فرهنگ تأمین می‌شود و بهتر می‌توانیم از این محصولات هنری، فرهنگی و صنایع‌دستی در عرصه بین‌المللی استفاده کنیم.

احمدی تصریح کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات و من به عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا به دنبال این هستیم تا زمینه ارتباطی بین هنرمندان اسپانیا و کشورمان برقرار کنیم تا بتوانیم این محصولات هنری را در بازارهای بین‌الملل ارائه کنیم.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا گفت: امیدوارم با ارتباط تنگاتنگی که در عرصه بین‌المللی با کشورهای مختلف از جمله اسپانیا برقرار می‌شود، بتوانیم توانمندی‌های کشورمان را معرفی کنیم.

نمایشگاه عَلم مشبک طلاکوب روز یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ در محل ساختمان مرکزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۱۱۰ قلم از آثار طلاکوبی از جمله عَلم مشبک طلا و نقره‌کوب، جاقرآنی طلاکوب، قلمدان‌های نقره‌کوب و مشبک، آثاری از کبوترهای طلاکوب و فیروزه‌کوب از این هنرمند صنایع‌دستی به نمایش گذاشته شده است.

از نظر فرهنگی اسپانیا یک کشور غربی است. به خاطر وجود جنبه‌های قدرتمندی از میراث فرهنگی روم در تمام زوایای زندگی اسپانیایی‌ها، اسپانیا کشوری لاتین به حساب می‌آید. با این حال فرهنگی اسپانیایی به خاطر تاریخ و قدمت طولانی این کشور از جنبه‌های گوناگون از هنر گرفته تا کشاورزی تا آشپزی و موسیقی تحت تأثیر دیگر کشورهای اروپایی و کشورهای مدیترانه‌ای بوده‌است. ۴۴ مکان تاریخی و فرهنگی در اسپانیا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.