• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی وزارت میراث‌فرهنگی:

توجه به حوزه صنایع‌دستی در سینما تقویت شود

  • کد خبر : 18243
  • 06 فوریه 2023 - 10:32
توجه به حوزه صنایع‌دستی در سینما تقویت شود
گردشگرآنلاین - معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت:موضوع صنایع‌دستی باید در سینما تقویت شود و از کارگردانان در جشنواره فجر صنایع‌دستی برای تعامل بیشتر دعوت کنیم.

به گزارش گردشگرآنلاین، مریم جلالی در نشست کمیته‌های تخصصی جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی فجر (سرو سیمین) که در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، در خصوص تقویت حوزه صنایع‌دستی در سینما گفت: خط‌مشی‌های جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی فجر توسط شورای سیاست‌گذاری جشنواره مشخص شده و بسیار نوآورانه بوده است. این شورا باعث شد تا به نقشه راه برسیم. هرچند در بخش اداری برخی اقدامات با کندی روبرو بوده است.

جلالی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی‌ جشنواره به‌موقع انجام شود و استان‌ها در این زمینه تبلیغات کنند. نمایشگاه صنایع‌دستی مأمن خوبی برای هم‌افزایی است، همکاری خوبی با پژوهشکده هنرهای سنتی برای برگزاری این جشنواره داشتیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی بیان کرد: باید فضای همراهی در جشنواره بین‌المللی فجر ایجاد شود. فضای مجازی و تولید محتوا مهم است و باید افتتاحیه و اختتامیه جشنواره مستندنگاری شود.در این جشنواره باید به به ریشه‌ها توجه شود. در نمایشگاه صنایع‌دستی به ثمرات توجه می‌کنیم، باید بین ریشه‌ها و ثمرات پیوند ایجاد شود البته کار سختی است.

جلالی تصریح کرد: رشد کمی و کیفی در جشنواره لحاظ شود. باید بر روی آثار راه ‌یافته خارجی و داخلی به جشنواره بین‌المللی فجر صنایع‌دستی تبلیغات شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور تأکید کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی فرصت خوبی است تا با هماهنگی با میراث‌فرهنگی، گردشگری و پژوهشکده هنرهای سنتی شاهد تبدیل عدد هفت به دوره بالندگی باشیم. باید جوشش مشترک شکل بگیرد تا موتور محرکه راه بیفتد.

به گزارش گردشگر آنلاین، از نظر سازمان صنایع دستی در ایران ۳۷۰ رشته صنایع دستی وجود دارد که در ۲۴ دسته قرار می‌گیرند. از جمله صنایع دستی برتر کشور که در سطح بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته‌اند می‌توان به فرش‌های دستباف اشاره کرد که معرف بنیه فرهنگی و هنری ایران در جهان است.

جنبش هنر و صنایع دستی در اواخر قرن ۱۹ به صورت اصلاحات طراحی و جنبش‌های اجتماعی در اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

توجه به حوزه صنایع‌دستی در سینما تقویت شود

توجه به حوزه صنایع‌دستی در سینما تقویت شود

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.