• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

توجه به درختکاری و حفاظت از محیط زیست به هفته درختکاری خلاصه نشود / ضرورت جلب مشارک عمومی مردم در حفاظت از محیط زیست

  • کد خبر : 6753
  • 12 مارس 2022 - 17:48
توجه به درختکاری و حفاظت از محیط زیست به هفته درختکاری خلاصه نشود / ضرورت جلب مشارک عمومی مردم در حفاظت از محیط زیست

گردشگرآنلاین – رئیس سازمان فرهنگی، ‌اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه توجه به درختکاری و حفاظت از محیط زیست به هفته درختکاری خلاصه نشود،‌ بر ضرورت جلب مشارک عمومی مردم در حفاظت از محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین از یزد، ‌حجت الاسلام و المسلمین مجتبی صداقت در جشن بزرگ درخت دوستی که امروز و به مناسبت آخرین روز هفته درختکاری در بوستان شهدا یزد برگزار شد، اظهار داشت: امروز از بالغ بر ۱۰۰ دانش آموز دعوت شده که با پدربزرگان، ‌مادربزرگان خود در این مراسم شرکت کرده و یک نهال را با همدیگر بکارند.

وی تصریح کرد: نکته مهمی که در این مراسم وجود دارد این است که در درجه نخست اهمیت بحث درختکاری به عنوان ریه شهر و عامل اساسی در پاکسازی هوای شهر است و به ویژه این موضوع در شهر میراث جهانی یزد که یک شهر صنعتی به حساب می‌آید اهمیت بسیار بیشتری دارد و باید به عنوان یک سنت به حساب آید.

رئیس سازمان فرهنگی، ‌اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد افزود: علاوه بر اینکه مسئولین به این موضوع اهمیت می‌دهند، ‌مردم هم باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند و همه برای ایجاد فضای سبز خوب و نگهداری آن دست به دست یکدیگر بدهیم.

صداقت افزود: این طرح امسال در هفته درختکاری در حال انجام است و امیدوارم که صرفه به این هفته بسنده نشود و در طول سال شاهد باشیم که مردم هم به مسئله درختکاری اهمیت می‌دهند و هم در حفاظت از فضای سبز و محیط زیست توجه دارند.

وی با اشاره به اینکه درختکاری جزو باقیات و صالحات است گفت: اگر این سنت حسنه در میان مردم نهادینه شود شاهد شهری زیبا، ‌دوست داشتنی و با هوای پاک خواهیم بود و به همین دلیل باید به آن توجه کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی، ‌اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد ادامه داد: زمانی که ما کودکانمان را به همراه والدین و پدربزرگ و مادربزرگشان در مراسم‌های درختکاری کنار یکدیگر داشته باشیم، ‌قطعا در زمینه فرهنگ‌سازی این موضوع و انتقال این فرهنگ به نسل‌های آینده گام بلندی برداشته‌ایم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.