به گزارش گردشگرآنلاین از یزد، رضا بهادری در نشست کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه توسعه گردشگری در یزد نیازمند توجه به شاخه گردشگری خلق مشترک است اظهار داشت: در بحث مطالعات صنایع دستی استان که سال ۹۷ انجام شد، دو مشکل عمده احصا شد که یکی در ارتباط با طراحی و باز طراحی اقلام مختلف صنایع دستی بر اساس نیاز سنجی مشتریان با حفظ هویت اصالت صنایع دستی است.
وی با بیان اینکه موضوع بعدی در ارتباط با بحث صنایع دستی است گفت: در استان یزد صنایع دستی های بسیار خوب با قیمت مناسب داریم ولی در حوزه صنایع دستی، بازاریابی، تبلیغات، فروش و ارسال آن که همه آخر زنجیره صنایع دستی را تشکیل می دهند با مشکل مواجه هستیم.
مشاور گردشگری شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: اکثر هنرمندان صنایع دستی متاسفانه نحوه فروش و بازاریابی محصولات خود را به خوبی بلد نیستند و اگر بتوان از امکانات شهرداری برای برگزاری دوره های آموزشی بازاریابی برای آنها استفاده شود می توان تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرد.
بهادری گفت: در حوزه گردشگری شاخه گردگشری خلق مشترک امروز در جهان به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته و اگر بتوانیم در این حوزه از فضاهایی که در بافت تاریخی و به خصوص در مسیر گردشگر و از پشت مسجد جامع و زندان اسکندر استفاده کنیم، و علاوه بر اینکه گردشگران بناهای تاریخی را می بینند، صنایع دستی مختلف را در این مکان ها تولید و ارائه کنیم.
وی با تاکید بر اینکه ظرفیت های گردشگری یزد باید در حوزه های مختلف مورد بررسی قرار داشته باشد خاطرنشان کرد: به این ترتیب زمینه تجربه تولید صنایع دستی برای گردشگران به وجود می آید و بیش از پیش ترغیب به خرید پیدا می کند و همیشه هم چنین مواردی در خانه گردشگران باقی می ماند.
انتهای پیام/