• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

توسعه زیرساخت‌های گردشگری در پلدختر

  • کد خبر : 9941
  • 11 آگوست 2022 - 10:01
توسعه زیرساخت‌های گردشگری در پلدختر
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان با نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، عطا حسن‌پور در این دیدار اظهار کرد: «شهرستان پلدختر دارای ظرفیت‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی بی‌نظیری است لذا توسعه زیرساخت‌ها و رونق گردشگری در این شهرستان در اولویت کاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی لرستان قرار دارد.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان افزود: «در همین راستا به منظور ثبت جهانی زمین لغزش سیمره و کاروانسراهای پلدختر، خواستار همراهی و همکاری نماینده و فرماندار  این شهرستان هستیم‌.»

سید حمیدرضا کاظمی نایب رئیس اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در این دیدار تشریح کرد:«خواهان توجه متولیان میراث‌فرهنگی به بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان لرستان و خصوصا شهرستان پلدختر هستیم. احداث پل معلق در ورودی شهر پلدختر و ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای نقاط گردشگری و همچنین احداث زیر ساخت‌ها در منطقه بادامک از جمله خواسته‌های مردم و فعالان گردشگری این شهرستان است.»

حمید خادم فرماندار شهرستان پلدختر و عزیزی رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان پلدختر نیز در این جلسه حضور داشتند.

پُلدُختَر شهری است در جنوب استان لرستان و بر سر راه قدیم تهران – جنوب قرار داشت اما اکنون جادهٔ تهران – جنوب از شهر خرم‌آباد به واسطهٔ آزادراه خرم زال، به جنوب متصل شده‌است. این شهر مرکز شهرستان پل‌دختر است. شهرت این شهر به خاطر وجود پل‌های باستانی و اهمیت ارتباطی آن است. شهر پلدختر در ۱۰۰ کیلومتری جنوب باختری خرم‌آباد واقع شده‌است.

نام این شهر از نام پل بزرگ و محکمی که از روزگار ساسانیان به جا مانده گرفته شده‌است. قبلاً به این شهر جایدر و پاپیل (پای پُل) گفته می‌شد که از سال ۱۳۰۸ به پل‌دختر تغییر نام یافت. هم‌اکنون ستون‌های تخریب شده از پل تاریخی که بر روی رودخانه زده شده قابل رویت بوده و کنگره آن که جاده سراسری از زیر آن رد می‌شود همچنان پا بر جاست.

پلدختر در تابستان دارای آب و هوایی گرم و در زمستان معتدل و نسبتاً سرد می‌باشد؛ ولی هر چند سال یک بار پلدختر شاهد بارش برف آن هم به صورت جزئی و کلی می‌باشد. پل‌دختر از شهرهای پر باران لرستان می‌باشد.

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.