• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

توسعه مجتمع های گردشگری و نشاط مردم، اولویت وزارت میراث فرهنگی

  • کد خبر : 15799
  • 03 دسامبر 2022 - 10:20
توسعه مجتمع های گردشگری و نشاط مردم، اولویت وزارت میراث فرهنگی
گردشگرآنلاین - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه مجتمع‌های گردشگری، پارک‌های تفریحی و نشاط مردم اولویت وزارتخانه است، گفت: تسهیلات و معافیت‌های مختلف در اختیار سرمایه‌گذاران بخش گردشگری قرار خواهد گرفت.

به گزارش گردشگرآنلاین از استان مرکزی، سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه بازدید از مجتمع گردشگری نور شهرستان محلات اظهار کرد: محلات یک نقطه ویژه در استان مرکزی و کشور بوده و پایتخت گل و گیاه ماست. تمام زیبایی‌ها اینجا در محلات جمع است و ظرفیت کار بزرگ خدماتی، اقتصادی و صادراتی اینجا موجود است و اولویت وزارت میراث فرهنگی توسعه مجتمع های گردشگری و نشاط مردم می‌باشد.

وی افزود: در کنار آن، میراث فرهنگی ارزشمندی در این شهرستان وجود دارد و از لحاظ طبیعی نیز موقعیت ویژه‌ای دارد که هر کس به استان مرکزی سفر می‌کند، باید از محلات بازدید کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه سرمایه‌گذاری و کارهای خوبی در محلات صورت گرفته است. مجموعه‌ای که از آن بازدید کردیم، مجموعه خوبی از لحاظ تفریحی و سرگرمی است. از مالک و سرمایه‌گذاران این مجموعه درخواست کردم تا در صورت وجود توانمندی، پروژه‌های مشابهی را انجام دهند.

ضرغامی ادامه داد: کارهای خوبی صورت گرفته است و اینها حداقل‌هایی است که باید برای مردم فراهم شود تا موقعیت شادی و نشاط با رویکرد خانواده محوری برای استفاده سالم مردم، ایجاد شود.

وی ادامه داد: در حوزه سرگرمی از محل تبصره ۱۸ بهترین تسهیلات را پرداخت می‌کنیم. در صورتی که زمین مناسب موجود باشد، با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه، زمین و تسهیلات مناسب در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهیم و معافیت‌های مختلف را شامل آنها می‌کنیم.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری افزود: یکی از اولویت‌های ما در دوره جدید وزارت، مسئله مجتمع‌های گردشگری، پارک‌های تفریحی، امکانات سرگرمی و نشاط مردم است. این مجموعه باید در منطقه و استان تکثیر شود.

وی افزود: یکی از مشکلات ما در کشور این است که هر کسی می خواهد در کشور کار کند می گویند عدم سوء سابقه بیاور و کسی که در گذشته گرفتاری داشته، یک چکی داشته یا مشکلی پیدا کرده، جلوی او را می گیرند، اگر برگه عدم سوء سابقه را به او ندهند باید کجا مشغول بکار شود. در واقع باید اجازه داد کسانی که به دنبال انجام کار هستند، فعال شوند و به کسانی که در گذشته به نوعی سوء سابقه داشته و امروز در پی فرصتی برای کار و فعالیت هستند، نیز فرصت کار داد و گردشگری یکی از حوزه هایی است که می توانند در آن فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه مسلما کسی که فاقد سوء سابقه است، برای سرمایه گذاری و کار گردشگری اولویت دارد، افزود: باید به افراد دارای اهلیت، دلسوز کشور و پیگیر برای انجام کارهای جدید کمک کرد.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: محلات و دلیجان ظرفیت های گردشگری بسیاری دارند و از همه مردم ایران برای سفر به این دو شهرستان دعوت می شود.

وی افزود: ظرفیت های ویژه ای در این منطقه وجود دارد و حتما از سفر به محلات و دلیجان می توان لذت برد و وزیر میراث فرهنگی برای آبگرم و خورهه حتما کمک ویژه خواهد کرد.

به گزارش گردشگر آنلاین، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور در شهرستان محلات، از ظرفیت‌های این شهرستان بازدید کرد.

وی به همراه دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی با حضور در شهر نیم‌ور، بازارچه صنایع دستی این شهر را افتتاح کرد. سپس با حضور در آستان مقدس امامزادگان فضل و یحیی علیه‌السلام شهرستان محلات، از نزدیک با مشکلات این مکان آشنا شد و در جریان مشکلات بازسازی این بنا قرار گرفت.

ضرغامی سپس با حضور در پارک سرچشمه محلات، در جریان اقدامات شهرداری محلات برای توسعه و بهسازی این پارک قرار گرفت.

توسعه مجتمع های گردشگری و نشاط مردم، اولویت وزارت میراث فرهنگی

توسعه مجتمع های گردشگری و نشاط مردم، اولویت وزارت میراث فرهنگی

منبع: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.