• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

توسعه گردشگری روستایی در استان سمنان هدف‌گذاری شده است

  • کد خبر : 3246
  • 15 دسامبر 2021 - 18:11
توسعه گردشگری روستایی در استان سمنان هدف‌گذاری شده است

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: توسعه «گردشگری روستایی» در استان سمنان هدف‌گذاری شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین از سمنان، حمیدرضا دوست محمدی در جریان فَم‌تور تخصصی توسعه گردشگری روستایی استان سمنان اظهار داشت: توسعه روستایی به هیچ‌وجه به معنای رفتن به سمت شهر شدن نیست.

وی با تأکید بر اهمیت صنعت گردشگری در توسعه همه‌جانبه استان افزود: این صنعت نقش بسیار مهمی در توسعه و احیای روستاها دارد.

دوست‌محمدی با بیان اینکه الگوی معماری هر روستایی باید با بافت همان روستا مطابقت داشته باشد گفت: استفاده از مصالح محلی در جذب گردشگران و رونق گردشگری در روستاهای استان بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان دارای ۴۰ روستای هدف گردشگری است گفت: روستاهای موفق استان در حوزه رشد گردشگری باید معرفی شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان برپایی فم تورهای گردشگری را در معرفی ظرفیت‌های گردشگری روستایی این استان بسیار اثرگذار عنوان کرد و گفت: برخی روستاها در استان سمنان در حوزه گردشگری پیشگام هستند که روستای قلعه بالا یکی از آن‌هاست.

دوست‌محمدی با بیان اینکه دهیاران و بخشداران نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری روستاهای استان دارند تأکید کرد: مسئولان محلی باید نسبت به توسعه گردشگری در روستاها اقدام لازم را انجام دهند؛ چراکه اکثر روستاهای استان گردشگرپذیر هستند.

به گزارش گردشگر آنلاین تسنیم نوشت: تور تخصصی توسعه گردشگری روستایی استان سمنان با حضور مسئولان کشوری و استانی، بخشداران، دهیاران، روسای شورای اسلامی روستاهای هدف گردشگری استان سمنان امروز و در روستاهای گیور، دزیان و قلعه بالا در حال برگزاری است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3246

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.