• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

توضیحات تازه درباره تابلوی «پیکاسو» در موزه ملی ایران

  • کد خبر : 16945
  • 25 دسامبر 2022 - 10:28
توضیحات تازه درباره تابلوی «پیکاسو» در موزه ملی ایران
گردشگرآنلاین - پس از اصالت‌سنجی تابلوی منسوب به «پیکاسو» که در مخزن موزه ملی ایران نگهداری می‌شود، رییس این موزه، اطلاعات و جزئیات بیشتری را درباره این تابلو ارائه کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی ‌فرهنگی پس از آزمایش و بررسی روی یک اثر نقاشی منسوب به پابلو پیکاسو، نقاش معروف اسپانیایی، که در گنجینه موزه دوران اسلامی موزه ملی ایران نگهداری می‌شود، اعلام کرد که «این تابلو یک چاپ دستگاهی روی کرباس در حدود ۵۰ سال پیش بوده است.» اکنون، جبرئیل نوکنده ـ رییس‌ کل موزه ملی ایران ـ با ارائه توضیحات تکمیلی‌تر درباره این تابلو، گفت: «تابلو منسوب به پیکاسو بخشی از مجموعه اموال توقیفی است که در موزه ملی ایران نگهداری می‌شود.»

او با اشاره به بررسی این تابلو توسط پژوهشکده حفاظت و مرمت اشیای فرهنگی تاریخی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در سال گذشته، اظهار کرد: «نتایج این پژوهش نشان داد اثر مورد نظر یک چاپ دیجیتال روی بوم از یکی از آثار معروف پابلو پیکاسو موسوم به “مرد دلقک در حال نواختن گیتار” است که اصل آن در سال ۱۹۱۸ با تکنیک رنگ و روغن اجرا شده و بعدها یک شرکت ایتالیایی این اثر را روی کرباس در تعداد مشخص به صورت دیجیتالی برای عرضه به بازار محصولات هنری چاپ کرده است که نام و لوگوی شرکت تولیدکننده و شماره سریال آن نیز روی حاشیه تابلو دیده می‌شود.»

پژوهشگران حفاظت و مرمت آثار تاریخی که اصالت‌سنجی این اثر، اعلام کردند که روش‌های لازم از قبیل مستندنگاری و عکاسی پیشرفته و تحلیل‌های میکروسکوپی و آزمایش‌های دستگاهی را انجام داده‌اند. آن‌ها همچنین احتمال می‌دهند این تابلو در اواخر دوره پهلوی خریده شده باشد.

پابلو روییس ای پیکاسو (زاده ۲۵ اکتبر ۱۸۸۱ – درگذشته ۸ آوریل ۱۹۷۳) نقاش، شاعر، طراح صحنه، پیکرتراش، گراورساز و سرامیک کار اسپانیایی و یکی از برترین و تأثیرگذارترین هنرمندان سده ۲۰ میلادی بود. او به همراه ژرژ براک، نقاش و پیکرتراش فرانسوی، سبک کوبیسم را پدیدآورد. از جمله آثار مشهور او می‌توان به دوشیزگان آوینیون و گرنیکا اشاره کرد. پیکاسو بیشتر عمر خود را در فرانسه به سر برد. او به دلیل جستجوگری، نوآوری، پرکاری و اثرگذاری بر معاصران، یکی از مهم‌ترین هنرمندان سده بیستم به‌شمار می‌آید.

توضیحات تازه درباره تابلوی «پیکاسو» در موزه ملی ایران

توضیحات تازه درباره تابلوی «پیکاسو» در موزه ملی ایران

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16945

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.