• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6
معاون میراث فرهنگی اردبیل:

ثبت «جنگل فندقلو» به نام استان گیلان صحت ندارد

  • کد خبر : 4504
  • 06 ژانویه 2022 - 17:30
ثبت «جنگل فندقلو» به نام استان گیلان صحت ندارد

گردشگرآنلاین – معاون اداره کل میراث فرهنگی اردبیل گفت: جنگل فندقلو در حوزه استحفاظی استان اردبیل قرار دارد و ثبت این جنگل به نام استان گیلان صحت ندارد.

روح‌اله محمدی اظهار کرد: در چند روز گذشته خبری مبنی بر ثبت ۱۴ اثر طبیعی به نام استان گیلان نشر یافته است که جنگل فندقلو نیز در میان این آثار به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جنگل‌های فندقلو به به نام استان اردبیل ثبت ملی شده است افزود: امتداد این جنگل‌ها تا منطقه حیران است و حیران نیز به نام استان گیلان است.

وی ادامه داد: به هیچ وجه این ۲ موضوع به هم ارتباطی ندارند و جنگل‌های فندقلو استان اردبیل به عبارتی شهرستان نمین به نام استان گیلان ثبت ملی نشده است و ما این موضوع را تکذیب می‌کنیم.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از مهر، محمدی بیان کرد: اوایل دی ماه سال جاری در جلسه شورای ثبت میراث طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هفت اثر طبیعی از استان اردبیل به ثبت ملی رسید که جنگل فندقلو نیز در بین این آثار قرار دارد.

موقعیت فندقلو و راه‌های دسترسی
جنگل فندقلو درست بین دو استان گیلان و اردبیل و بین دو شهر اردبیل و آستارا قرار دارد. جاده آستارا به اردبیل و گردنه حیران تنها راه مواصلاتی بین دو استان در این منطقه است و هر مسافری که قصد سفر از این جاده را دارد باید از کنار جنگل فندقلو عبور کند اما خیلی از گردشگران از وجود این بهشت روی زمین خبر ندارند.

جنگل فندقلو

جنگل فندقلو

برای رفتن به فندقلو سه راه وجود دارد:

از استان گیلان و گردنه حیران
از استان اردبیل و شهر نمین
کوهپیمایی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4504

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.