• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

ثبت حدود هشت میلیون نفر-شب اقامت تابستانی در مازندران

  • کد خبر : 8915
  • 12 جولای 2022 - 11:54
ثبت حدود هشت میلیون نفر-شب اقامت تابستانی در مازندران
گردشگرآنلاین – سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: طی سه هفته ابتدایی تابستان حدود هشت میلیون نفر-شب اقامت گردشگران در زیرساخت‌ها و تاسیسات اقامتی مازندران ثبت شد که میانگین حدود ۴۰۰ هزار نفر-شب اقامت تابستانی طی هر ۲۴ ساعت در مازندران را ثبت کرده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، مهدی ایزدی اظهار کرد: از یکم تیر تا پایان تعطیلات عید سعید قربان طبق آمارهای ثبت شده، هفت میلیون و ۹۷۹ هزار و ۷۶ نفر-شب اقامت تابستانی مسافران در اماکن اقامتی رسمی مازندران به ثبت رسید. نزدیک به ۴۰ درصد این اقامت‌ها در طرح خانه‌مسافر ثبت شد.

وی افزود: ظرفیت اقامتی مازندران برحسب نفر-شب اقامت، یک میلیون و ۲۴۶ هزار و ۱۷۷ نفر-شب است. با توجه به آمار حدود هشت میلیون نفر-شبی اقامت در ۱۹ روز نخست تابستان، سطح اِشغال مراکز اقامتی مازندران اعم از هتل، متل، خانه مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این مدت ۵۳ درصد بود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به استقبال مسافران از اقامتگاه¬های بومگردی، خاطرنشان کرد: ۳۵۱ اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز در مازندران فعالیت دارند که مورد توجه طبیعت‌دوستان و علاقه‌مندان به حضور در روستاهای مازندران قرار دارد و سطح اشغال اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز بسیار بالا است.

ایزدی به برگزاری جلسات طرح ساماندهی و ارتقاء خدمات سفرهای تابستان ۱۴۰۱ در استان اشاره ‌کرد و گفت: این جلسات به طور منظم با حضور همه دست‌اندرکاران ستاد تسهیلات سفر در استانداری برگزار شد. در فرمانداری‌ها نیز جلسات مرتبط برگزار شده تا تمهیدات لازم و برنامه‌ریزی‌های ضروری درباره سفرهای تابستانه هم‌وطنان به مازندران انجام شود.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران نظارت و پشتیبانی همه دستگاه‌های مسئول در طرح ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر تابستان را ضروری برشمرد و گفت: نظارت بر اجرای دقیق و کامل دستورالعمل ستاد اجرایی خدمات سفر و پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است. در همین راستا نیز برای آمادگی هر چه بهتر در ارائه خدمات مناسب و مطلوب به گردشگران، هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل انجام شده است.

مازندران دارای ۶۳ هتل، ۵۱ متل، ۹۱ هتل آپارتمان، ۲۹۳ مجموعه بومگردی، ۴ هزار و ۹۳۹ خانه مسافر، ۸ مجتمع تفریحی، ۱۲۳ تاسیسات ساحلی و ۱۲ کمپینگ است که در مجموع ظرفیت یک میلیون و ۲۴۶ هزار و ۱۷۷نفر-شب اقامت رسمی را دارند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.