• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

جاذبه‌های گردشگری تهران از نگاه کاریکاتوریست‌ها به نمایش درمی‌آید

  • کد خبر : 19064
  • 14 مارس 2023 - 11:00
جاذبه‌های گردشگری تهران از نگاه کاریکاتوریست‌ها به نمایش درمی‌آید
گردشگرآنلاین - نمایشگاه کاریکاتور «طنز تهران» با موضوع جاذبه‌های گردشگری تهران و به مناسبت ایام نوروز در متروگالری ایستگاه متروی شهید بهشتی، برپا شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، روابط عمومی ستاد گردشگری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد که نمایشگاه کاریکاتور «طنز تهران» با مشارکت ۲۱ هنرمند کاریکاتوریست برتر کشور و با نمایش ۴۲ اثر از بناهای تاریخی، فرهنگی، هنری شهر تهران، برگزار می‌شود.

این نمایشگاه در راستای فعالیت‌ها و ویژه برنامه‌های ستاد گردشگری شهرداری تهران در نوروز ۱۴۰۲ با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و فرهنگسرای مترو با هدف معرفی هرچه بهتر و بیشتر اماکن و جاذبه‌های گردشگری شهر تهران، اجرا می‌شود.

نمایشگاه کاریکاتور «طنز تهران» از ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در متروگالری ایستگاه متروی شهید بهشتی برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب از این نمایشگاه، بازدید کنند.

تهران در سال ۲۰۰۹ میلادی، میزبان ۶۴۶ هزار گردشگر خارجی بود و در سال ۲۰۱۲ این آمار به ۱/۱۱ میلیون تن تغییر یافت. افزایش پیوستهٔ ورود گردشگران خارجی به این شهر باعث شد آمار این گردشگران در سال ۲۰۱۵ به ۱/۵۱ میلیون تن برسد. عراقی‌ها بیشترین درصد مسافران خارجی تهران را از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ تشکیل می‌دادند.

حدود ۳۰۵ هزار عراقی در سال ۲۰۱۲ در تهران اقامت شبانه داشتند که این میزان در سال ۲۰۱۶ به ۴۸۷ هزار تن رسید. پس از عراقی‌ها، آذربایجانی‌ها دومین گروه مسافران وارد شده به تهران بوده‌اند.

در سال ۲۰۱۲، ۱۹۶ هزار گردشگر آذربایجانی به تهران سفر کردند و این میزان در سال ۲۰۱۶ به ۳۲۰ هزار نفر رسید. افغانستان نیز در سال ۲۰۱۶ با فرستادن ۱۵۶ هزار گردشگر با اقامت شبانه به تهران، در ردهٔ سوم مبادی برتر تهران قرار گرفته بود که پس از آن، ترکیه و ترکمنستان قرار داشتند.

تهران با جذب ۱/۶۴ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۶ میلادی، یکی از مهم‌ترین شهرهای خاورمیانه در زمینهٔ گردشگری بوده‌است. همچنین تهران پس از شهرهای دبی، ژوهانسبورگ، ریاض و ابوظبی، در رتبهٔ پنجم از دیدگاه شمار ورود گردشگران خارجی در سال ۲۰۱۶ در مناطق آفریقا و خاورمیانه قرار داشت و گردشگران خارجی تهران در این سال، نیم میلیارد دلار هزینه‌کرد داشته‌اند.

جاذبه‌های گردشگری تهران از نگاه کاریکاتوریست‌ها به نمایش درمی‌آید

جاذبه‌های گردشگری تهران از نگاه کاریکاتوریست‌ها به نمایش درمی‌آید

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.