• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
عضو شورای اسلامی شهر یزد:

جایگاه صنایع دستی به اندازه گردشگری برای مسئولان مهم باشد

  • کد خبر : 7606
  • 17 آوریل 2022 - 17:56
جایگاه صنایع دستی به اندازه گردشگری برای مسئولان مهم باشد

گردشگرآنلاین – عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه گردشگری الان به یکی از کلیدواژه های اصلی گفتار مسئولان تبدیل شده گفت: جایگاه صنایع دستی به اندازه گردشگری برای مسئولان مهم باشد.

به گزارش گردشگرآنلاین از یزد،‌ فخر السادات خامسی هامانه در نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور فعالان صنایع دستی استان برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه ادارات دولتی بیشتر به صنوف، ‌اتحادیه ها و انجمن هایی که مرتبط با خودشان هستند توجه می کنند گفت: در این رابطه حتما لازم است که از طریق استانداری موضوع پیگیری شود.

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که باید در ارتباط با صنایع دستی صورت پذیرد این است که بحث صنایع دستی وارد عنوان گردشگری شود چرا که الان این عنوان وارد کلیدواژه مسئولان شده و اگر صنایع دستی هم به این گفتمان وارد شود قطعا زمینه رفع مشکلات آن فراهم می شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه مطالبه گری در حوزه رفع مشکلات صنایع دستی باید از سوی فعالان این عرصه به وجود آید گفت: ما باید بدانیم که چه مشکلاتی در این حوزه وجود دارد و باید زمینه رفع آن فراهم شود.

خامسی با بیان اینکه خانه حیران در شهر یزد به صورت اختصاصی برای صنایع دستی افتتاح شد گفت: باید بدانیم که چرا این چنین فضاهایی به وجود می آید ولی بعد از چندسال با مشکل و تعطیلی مواجه می شود.

ثبت صنایع دستی

ثبت صنایع دستی

مسئولان دولتی هزار بحث را باید پیگیری و بررسی کنند و قطعا نمی توانند به صورت دقیق تمام مسائل را خودشان بررسی کنند و مسیر درست این است که فعالان هر عرصه ای خودشان اقدام به آسیب شناسی کرده و به جمع بندی را به مسئولان منتقل کنند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: خیلی از تولیدات این صنعت در استان یزد از نقاط مختلف کشور بالاتر است و این قابلیت را دارد که در عرصه جهانی معرفی شود ولی متاسفانه کمتر کار شده و در بخش های مختلف باید بیشتر به آن توجه صورت پذیرد.

باید به شهرداری و شورای شهر از سوی انجمن صنفی این صنعت و بخش های دیگر طرح ارائه شود و پس از بررسی امکان انجام آن را به وجود آوریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7606

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.