• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
7

جذب گردشگر خارجی و وزارت مفقوده

  • کد خبر : 6143
  • 12 فوریه 2022 - 19:37
جذب گردشگر خارجی و وزارت مفقوده

گردشگرآنلاین – عدم موفقیت ایران در جذب گردشگر خارجی در طول سالهای گذشته موضوعی است که تقریبا تمام کارشناسان این حوزه بر آن اذعان دارند؛ موضوعی که ریشه آن در ضعف دیپلماسی بین‌الملل است.

سرویس یادداشت هفته گردشگرآنلاین – فرشاد براتی کهریزسنگی – توسعه گردشگری خارجی رویکردی است که بسیاری از کشورهای جهان در طول سال‌های گذشته به صورت ویژه بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده و با جذب گردشگران پرتعداد از کشورهای مختلف جهان، زمینه رشد اقتصادی خود را فراهم کرده‌اند.

موضوعی که شاید در دوران کرونا با بحران جدی روبرو شده و تقریبا در تمام کشور این صنعت را به چالش اساسی کشیده اما همچنان یکی از عوامل مهم در توسعه اقتصادی به حساب می‌آید.

کشور ایران اما با وجود ظرفیت‌های بسیار بالایی که در حوزه‌های مختلف دارد، تاکنون آنگونه که باید و شاید نتوانسته در حوزه جذب گردشگر خارجی موفق عمل کند و با اهداف برنامه‌های پنج ساله توسعه و چشم‌انداز فاصله بسیاری دارد.

قطع به یقین یکی از مهمترین دلایل این موضوع و از عوامل اصلی عدم موفقیت ایران در رسیدن به هدف تعیین شده در جذب گردشگر خارجی، تحریم‌های ظالمانه ای است که استکبار جهانی و در راس آن آمریکا به ایران اسلامی تحمیل کرده است.

تحریم‌هایی که بسیاری از افراد را با وجود علاقه فراوان برای سفر به ایران از این مهم باز می‌دارد و مانع از حضور آنها در کشورمان و به تبع آن ارزپذیری می‌شود.

این موضوع نقش مهمی ایفا می‌کند اما تمام دلیل نیست و یکی از مهمترین دلایل در این مسیر، عدم معرفی ظرفیت‌ها، جاذبه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و ارزش‌های موجود در نقاط مختلف کشورمان به جهانیان است.

موضوعی که به نظر می‌رسد اگر از ابتدای انقلاب و پس از جنگ تحمیلی به صورت ویژه در دستور کار متولیان امر قرار می گرفت، امروز هیچ تحریمی نمی‌توانست ایران را از جذب گردشگر خارجی بازدارد.

با وجودی که وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تولی امور این حوزه را برعهده دارد اما مهمترین نقش در این حوزه را می‌توان در حوزه وزارت امور خارجه، سفرا و به ویژه رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای مختلف جهان دانست.

حوزه‌ای که کم‌کاری آن در طول سال‌های گذشته و در معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران به جهانیان و تلاش در راستای حذف ایران هراسی کاملا مشهود و غیرقابل انکار است و در صورتی که بخواهیم در جذب گردشگر خارجی موفق عمل کنیم، باید در حوزه دیپلماسی بین‌الملل، وزارت خارجه فعال‌تری داشته باشیم.

 

==================================

سرویس  هفته گردشگر آنلاین در راستای اطلاع رسانی درست به مردم و تحلیل مناسب از حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، اقدام به پذیرش  های تخصصی از فعالان این حوزه می کند، البته ذکر این نکته ضروری است که انتشار مطالب بر اساس زمان بندی صورت می پذیرد.

==================================

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.