• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
معاونت گردشگری استان بوشهر:

جشنواره ماهیگیری زنان در بوشهر برگزار شد

  • کد خبر : 12207
  • 01 اکتبر 2022 - 12:05
جشنواره ماهیگیری زنان در بوشهر برگزار شد
گردشگرآنلاین - معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: جشنواره ماهیگیری زنان در روستای جزیره شمالی شهرستان گناوه برگزار شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از بوشهر ، وحید جمالی اظهار کرد: در چهارمین روز از هفته گردشگری، جشنواره ماهیگیری زنان در روستای جزیره شمالی شهرستان گناوه برگزار شد.

وی اضافه کرد: این رویداد که در طول سال در جزیره شمالی برگزار می‌شود، امروز به شیوه سنتی و با حضور علاقه‌مندان به این روش صید، انجام شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بوشهر تصریح کرد: هدف ما از برگزاری چنین رویدادی معرفی ظرفیت‌های گردشگری روستایی بوده، چرا که معتقدیم این روش صید در نوع خود کم نظیر بوده و می‌تواند با معرفی و برجسته سازی به جذب گردشگر کمک کند.

جمالی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با معرفی این برنامه و استفاده از ظرفیت تورهای گردشگری در آینده این جشنواره با حضور بیشتر و پرشورتر علاقه‌مندان برگزار شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بوشهر بیان کرد: جزیره شمالی یکی از روستاهای پیش‌روی استان در حوزه صنایع‌دستی دریایی است که به نوعی خود ظرفیتی گردشگری بوده و بی تردید با قرار گرفتن چنین پتانسیل‌هایی در کنار هم، می‌تواند به رونق اشتغال و اقتصاد روستاها کمک کند.

در پایان مراسم به نفرات برتر جشنواره از طرف معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بوشهر، جوایزی اهدا شد.

همچنین یوشیدا دو قلم از مهم‌ترین کالاهای صادراتی از این بندر را تریاک و اسب عنوان می‌کند. از دیگر نکات جالب این سفرنامه می‌توان به کاشت خربزه و هندوانه در بوشهر اشاره کرد که نشان می‌دهد مردم بوشهر ظاهراً در این منطقه کشاورزی می‌کرده‌اند و منبع درآمدشان هم بوده‌است.

اقتصاد شهر بوشهر در اصل بسیار وابسته به دریا است. صنایع دریایی مانند کشتی‌سازی و سکوسازی، تجارت دریایی، و شیلات نقش مهمی در اقتصاد مردیم این شهر داشته و دارد. اما چند ده سال از تأسیس منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و دو شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی دریائی بوشهر در کنار این شهر می‌گذرد و نقش این دو در اقتصاد مردم این شهر پررنگ تر شده‌است.

جشنواره ماهیگیری زنان در بوشهر برگزار شد

جشنواره ماهیگیری زنان در بوشهر برگزار شد

منبع: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.