• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

جشنواره گردشگری «سفر به دشت شقایق‌های کالپوش» برگزار می‌شود

  • کد خبر : 7788
  • 28 آوریل 2022 - 19:28
جشنواره گردشگری «سفر به دشت شقایق‌های کالپوش» برگزار می‌شود

گردشگرآنلاین – مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی گفت: جشنواره گردشگری «سفر به دشت شقایق‌های کالپوش»، پس از ۲ سال وقفه، سی‌ام اردیبهشت‌ ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین، سید محمدصادق رضویان بیان کرد: بازدید از مناطق نمونه گردشگری شقایق‌های کالپوش، جنگل دشت شاد، جنگل و آبشار نام نیک و جاذبه‌های طبیعی دیگر منطقه، عرضه صنایع‌دستی، سوغات، اجرای موسیقی محلی و چوب بازی از برنامه‌های این جشنواره است.

وی ابراز داشت: این جشنواره با هدف معرفی جلوه‌های زیبای این منطقه، معرفی جاذبه‌ها، عرضه صنایع‌دستی و افزایش روحیه شادابی و نشاط بین مردم برگزار می‌شود.

رضویان اظهار داشت: جاجیم‌بافی، لاک‏ تراشی، سوزن‏‌دوزی و دیگر دست‌بافته‌ها از جمله صنایع‌دستی منطقه کالپوش محسوب می‌شود که در کنار فرآورده‌های لبنیاتی و تخمه آفتابگردان از سوغاتی‌هایی هستند که می‌توان در این جشنواره از کالپوش تهیه کرد.

وی با اشاره به اینکه کالپوش، طبیعتی کوهستانی و جنگلی دارد و این دشت و مناظر طبیعی آن از روزهای نخست فصل بهار زیبایی‌های خود را به نمایش گذاشته است، ادامه داد: رویش شقایق‌ها یکی از جذابیت‌های کالپوش است که هرساله بازدیدکنندگان فراوان و تورهای طبیعت‌گردی از مناطق مختلف کشور را به سوی خود جذب می‌کند.

هر ساله از اواسط اردیبهشت ماه تا اواسط خرداد ماه میلیون‌ها گل شقایق دشت کالپوش شاهرود را به جلوه‌ای شگفت‌انگیز از رنگ سرخ می‌بخشد، آنچنان که گویی خالق هستی چادری سرخ بر دشت‌های سبز گسترده تا برای دقایقی آدمی را به درک قدرت لایزال خود به تأمل بازدارد.

این دشت که از جاهای دیدنی شاهرود به‌ شمار می‌رود و حد فاصل شاهرود و گنبد کاووس واقع شده است، دوستداران طبیعت را همه ساله به دیدن جلوه‌ای از بهشت دعوت می‌کند.

آنچه این دشت را از نمونه‌های مشابه متمایز ساخته و از ویژگی‌های بارز آن محسوب می‌شود وجود آبشارها، چشمه‌ها و گونه‌های درختان جنگلی درمحدوده آن و نیز مناطق زیبای قشقلته, آبشار زو (نام نیک)، آبشار حسین آباد در پیرامون آن است.

منطقه سرسبز و جنگلی کالپوش با ۱۴ هزار هکتار جنگل، ۳۰ هزار هکتار مرتع و ۳۴ هزار هکتار مزارع زیر کشت با بارندگی کافی و اراضی مستعد برای کشاورزی و جنگل‌داری، در فصل بهار با دشت‌های مملو از گل‌های شقایق، در شهریور ماه با گل‌های آفتابگردان، در پاییز و زمستان با مناظر زیبا و در مجاورت با پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و پارک ملی گلستان از موقعیت ممتاز گردشگری برخوردار است

منبع: مهر 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.