• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

جشنواره گل آفتابگردان در کندر برگزار می‌شود

  • کد خبر : 9242
  • 21 جولای 2022 - 11:14
جشنواره گل آفتابگردان در کندر برگزار می‌شود
گردشگرآنلاین - معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از برگزاری جشنواره گل آفتابگردان در روستای کندر خبر داد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، شهرام علی‌محمدی اظهار کرد: «برگزاری جشنواره گل آفتابگردان در راستای اشاعه و توسعه گردشگری کشاورزی و بوم‌گردی در البرز است.»

معاون گردشگری البرز با اشاره به اینکه در دو هفته گذشته نیز در روستای گردشگری کندر جشنواره عسل و شاتوت برگزار شد، اظهار کرد: «برگزاری جشنواره گل آفتابگردان نیز مانند دیگر جشنواره‌ها وسیله‌ای برای این است که مناطق روستایی گردشگری البرز را بیشتر به گردشگران بشناسانیم.»

علی‌محمدی ابراز امیدواری کرد که تکرار این رویدادها و جشنواره‌ها مقدمه‌ای برای شناساندن البرز به عنوان مقصد گردشگری مخصوصا بوم‌گردی و گردشگری کشاورزی باشد.

او افزود: «همچنین نمایشگاه صنایع‌دستی معمولا در جشنواره‌های کشاورزی برگزار می‌شود که فروش صنایع‌دستی و اقتصاد بومی منطقه رونق بگیرد.»

معاون گردشگری  البرز با اشاره به اینکه روستای کندر دارای تاسیسات اقامتی بوم‌گردی است، اظهار کرد: «برگزاری این جشنواره‌ها به بوم‌گردی در این منطقه کمک کند. طالقان و جاده گردشگری کرج-کندوان از شرایط خوبی برای تاسیس بوم‌گردی برخوردار است.»

جشنواره گل آفتابگردان ساعت۱۸ روز پنجشنبه ۳۰ تیر در مزرعه لزور واقع در روستای کندر افتتاح می‌شود و تا ۵ مرداد ادامه دارد.

این روستا در فاصله ۲۴ کیلومتری از کرج واقع شده و در تقسیمات کشوری جز استان البرز محسوب می‌شود. بیشتر بومیان این روستا به باغ‌داری مشغول هستند و میوه‌های خوشمزه‌ای مثل انگور کندری، گلابی و گیلاس در آن به وفور پیدا می‌شود.

به‌دلیل خوش‌آب‌وهوا بودن این منطقه، متاسفانه خیلی از اهالی تهران و کرج در آن ویلاهای کوچک و بزرگ مختلفی ساخته‌اند که بافت روستایی و طبیعی آن را تخریب کرده است. به‌همین‌دلیل با رفتن به روستای کندر، تلفیقی از ساختمان‌های مدرن و قدیمی را می‌بینید که به اعتقاد خیلی‌ها پارادوکس زیبایی به وجود آورده است.

شغل مردم روستای کندر کشاورزی است و از مهمترین محصولات می توان به گندم، جو و عدس اشاره کرد. در گذشته شغل اصلی زنان روستا، قالیبافی بوده است که اکنون دیگر به دلیل گرانی پشم، قالی بافی رونق ندارد.شاید ۳ یا ۴ دار قالی در روستا وجود داشته باشد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.