• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

جشنواره گل نرگس، آذرماه در شهرستان خفر برگزار می‌شود

  • کد خبر : 23201
  • 28 اکتبر 2023 - 19:36
جشنواره گل نرگس، آذرماه در شهرستان خفر برگزار می‌شود
گردشگرآنلاین - مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خفر فارس از برگزاری جشنواره گل نرگس طی یک ماه آینده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، علی اصغر طاهری باب اناری، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خفر فارس در گفت‌وگویی، از برگزاری جشنواره گل نرگس طی یک ماه آینده توسط میراث‌فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی این شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره به مدت یک الی سه روز برگزار می‌شود و در آن گل نرگس، صنایع‌دستی و محصولات خانگی به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه سالانه در این شهرستان ۳ جشنواره و ۲ یادمان آیین مذهبی برگزار می‌شود، گفت: بانوان توانمند و کارآفرین در این مراسم‌ها شرکت می‌کنند.

مدیر میراث فرهنگی شهرستان خفر تصریح کرد: آموزش‌های مربوط به صنایع‌دستی در این شهرستان ارائه می‌شوند که شرکت‌کنندگان بعد از پذیرش در آزمون، گواهی مهارت، کارت شناسایی و پروانه تولید انفرادی را دریافت خواهند کرد تا بتوانند از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:
همکاری البرز و هلند در راستای توسعه توریسم کشاورزی
استقبال بی‌نظیر از اولین جشنواره گردوی استان اردبیل

طاهری باب اناری بیان کرد: تاکنون تقریباً به ۵۰ نفر گواهی مهارت و بیش از ۲۰ کارت پروانه تولید انفرادی و ۱۰ کارت شناسایی ارائه شده و در حال حاضر یک کارگاه گروهی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی که بانوان انجام می‌دهند در قالب صنایع‌ دستی است، تصریح کرد: محصولات صنایع‌دستی که بانوان در خانه تولید می‌کنند و جزو مشاغل خانگی حساب می‌شود که شامل اقلام چوبی، عروسک بافی، سبدبافی، حصیربافی، قلاب‌دوزی و تابلوفرش می‌شود.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خفر فارس یادآور شد: روز گذشته بزرگ‌ترین جشنواره گردشگری به مناسبت روز خاوران با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خفر، شهرداری و شورای اسلامی شهر خاوران و کمیته برگزاری نکوداشت هفته خاوران در سطح استان فارس همزمان با برداشت دو محصول کشاورزی انار و خرما برگزار شد.

به گفته وی در این مراسم عرضه محصولات خانگی شامل آش‌های محلی، موسیقی محلی، بازی‌های بومی محلی و طبخ غذاهای سنتی در شهرستان خفر و صنایع‌دستی  این شهرستان در ۳۰ غرفه انجام شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=23201

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. سلام تاریخ دقیقش کی هست؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.