• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

جشن تولد ۵۶ سالگی «پیکان» در تهران

  • کد خبر : 20232
  • 03 می 2023 - 13:10
جشن تولد ۵۶ سالگی «پیکان» در تهران
گردشگرآنلاین - پیکان‌سواران همزمان با ۵۶ سالگی ساخت «پیکان» در ایران، روز جمعه گردهم می‌آیند.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اعلام کرد: این گردهم‌آیی، جمعه ۱۵ اردیبهشت‌ماه با حضور بیش از ۶۰۰ دستگاه انواع خودرو پیکان کلاسیک و کلکسیونی تولیدشده از مدل‌های جوانان، کار، تاکسی، دولوکس، اتوماتیک و پیکان وانت در محوطه برج میلاد تهران انجام می‌شود.

این خودروها که با وجود کلاسیک بودن، از نظر فنی و کالبدی در وضعیت مناسبی قرار دارند، از سراسر کشور، از جمله همدان، مرکزی، فارس، مشهد، مازندران، گیلان، اصفهان، تبریز، شیراز، کرمانشاه و … به انگیزه گرامی‌داشت پنجاه و ششمین سالروز آغاز تولید پیکان در ایران در برج میلاد تهران در معرض بازدید عموم گذاشته می‌شوند.

توسعه فعالیت‌های اتومبیلرانی در کشور، شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی، ایجاد محفلی تخصصی برای تبادل اطلاعات میان مالکان و علاقه‌مندان پیکان‌ از مهمترین اهداف برگزاری این گردهمایی است.

این گردهمایی از سوی کلوپ ملی پیکان‌ ایران با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و انجمن وسیله‌های نقلیه تاریخی برنامه‌ریزی شده است.

علاقه‌مندان به خودروهای کلاسیک، به ویژه پیکان‌ می‌توانند روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ از ساعت ۱۱ تا ۱۴ در محل پارکینگ شماره ۳ برج میلاد حضور داشته باشند. شرکت در این گردهمایی رایگان است.

پیکان یک خودروی سواری است که از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۸۴ توسط ایران خودرو تولید می‌شد و در واقع فیس‌لیفتی از خودروی هیلمن هانتر است. ایران خودرو به تولید پیکان تا سال ۱۳۵۷ ادامه داد. پس از انقلاب ۱۳۵۷، تولید پیکان کاهش یافت تا جایی که در اواخر دهه ۱۳۶۰ به مرز توقف تولید رسید. با این حال با تولید قطعات در داخل کشور حیات پیکان تا سال ۱۳۸۴ ادامه پیدا کرد و وانت پیکان تا سال ۱۳۹۳ تولید شد و تیراژ این خودرو در زمان توقف تولید به بیش از ۲ میلیون دستگاه رسید. پیکان‌ سدان سری آخر مدل۱۳۸۲ و ۱۳۸۳ مدل این خودرو شامل سقف پژویی و مدل‌های آخر ۸۳ شامل کیلومتر پژویی بود.

پیکان‌ یکی از محبوبترین خودروهای ایرانی بود.

جشن تولد ۵۶ سالگی «پیکان» در تهران

جشن تولد ۵۶ سالگی «پیکان» در تهران

منبع: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.