• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

جلوی ساخت و ساز در منطقه گردشگری شورابیل گرفته شد

  • کد خبر : 6825
  • 15 مارس 2022 - 10:47
جلوی ساخت و ساز در منطقه گردشگری شورابیل گرفته شد

گردشگرآنلاین – مدیر منطقه نمونه گردشگری دریاچه شورابیل اردبیل گفت:هر گونه ساخت و ساز در حوالی این دریاچه غیرقانونی بوده و در سال‌های اخیر هم جلوی آن گرفته شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، مجتبی لاله افزود:اخیرا” اتاق بازرگانی اردبیل برای ایجاد ساختمان در اطراف دریاچه شورابیل اقدام کرده بود که جلوی آن گرفته شد و تاکید براین است به هیچ ارگان و نهادی مجوز ساخت و ساز در این مکان داده نشود.

وی اظهار کرد: شورابیل دارای طرح جامع شهری است که هرگونه اقدامات گردشگری،سرمایه‌گذاری و توسعه عمران  براساس این طرح صورت می‌گیرد.

مدیراین  منطقه نمونه گردشگری  بیان کرد:زیرساخت‌های لازم برای رونق گردشگری ، سرمایه‌گذاری و توسعه فضای سبز در منطقه گردشگری شورابیل فراهم شده است.

وی از توسعه درختکاری در اطراف دریاچه شورابیل خبر داد و گفت:تلاش براین است فضای سبز در اطراف این دریاچه افزایش یابد.

این دریاچه یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر ۵۰۰ هزار نفری اردبیل است و بر اساس نتایج مطالعات زمین شناختی قدمت این دریاچه قدیمی تر از دریاچه ارومیه است.

شورابیل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری در ایران می باشد ، این دریاچه در گذشته بسیار شور بوده و هرگز یخ نمی زد ولی اوایل دهه ۷۰ با افزودن آب شیرین به آن از شوری آن کاسته شده و با سرد شدن هوا تمام یا بخشی از آن یخ می بندد.

این دریاچه دارای امکانات تفریحی ، ورزشی و فرهنگی بسیاری است که از آن جمله امکانات قایق رانی ، پیست دو و میدانی ، پیست دوچرخه سواری ، باغ وحش ، تعدادی هتل ، یک شهر بازی و رستورانی در وسط دریاچه است. شورابیل از مناطق شکار ممنوع استان اردبیل است.

شورابیل که تنها دریاچه درون شهری ایران به شمار می‌رود، یکی از جاذبه‌های طبیعی اردبیل است که بر اساس نتایج مطالعات زمین‌شناختی قدمت آن بیشتر از دریاچه ارومیه است.

منطقه گردشگری شورابیل اردبیل یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر اردبیل بشمار رفته و روزانه پذیرای شهروندان، گردشگران و ورزشکاران بیشماری می‌باشد.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 4
  1. اینها همش شعاره قرار نیست کسی رعایت کنه

  2. یه عمره دارن می سازن چرا تا الان کسی به فکر برخورد نبوده،‌حتما الان منافع نداره که میخوان خراب کنن

  3. خیلی خوبه اگر واقعا جلوش رو بگیرن

  4. اگر بخوان واقعا جلوش رو بگیرن باید خیلی از موارد رو از بین ببرن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.