• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2
مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

حذف سواره از هگمتانه طی یک‌ماه آینده انجام شود

  • کد خبر : 19561
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
حذف سواره از هگمتانه طی یک‌ماه آینده انجام شود
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان تاکید کرد: حذف سواره از هگمتانه از اهمیت زیادی برخوردار است و باید طی یک‌ماه آینده انجام شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از همدان، محسن معصوم‌علیزاده در جلسه ثبت جهانی هگمتانه، بیان کرد: کاهش ارتفاع ساختمان حوزه هنری(سینما قدس) یکی از موانع پرونده ثبت جهانی همدان است و باید حذف سواره از هگمتانه طی یک‌ماه آینده انجام شود.

وی ادامه داد: اغنای عمومی نیز بسیار مهم است و میراث‌فرهنگی برای این امر مهم به همکاری اصناف نیاز دارد تا بازاریان تا زمان حضور ارزیابان در همدان با ما همراه شوند و هم‌افزایی جمعی اتفاق بیفتد.

معصوم‌علیزاده با اعلام اینکه ارزیابان یونسکو شهریورماه سال‌جاری برای ارزیابی پرونده ثبت جهانی در همدان حضور پیدا می‌کنند، تصریح کرد: اقدامات اجرایی و پروژه‌ها باید تا زمان حضور ارزیابان انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اضافه کرد: یکی از نکات مورد توجه کارشناسان یونسکو همکاری،‌ هماهنگی و هم‌افزایی میان مجموعه‌های مدیریتی استان است.

وی با تاکید بر اینکه موانع ثبت جهانی هگمتانه تا قبل از شهریور عملی شود، اظهار کرد: باید اهتمام ویژه‌ای به پرونده داشته باشیم چراکه آبروی جمهوری اسلامی ایران است و باید با هم‌افزایی به سرانجام برسد.

معصوم‌علیزاده تصریح کرد: ثبت جهانی به همدان و مجموعه تاریخی استان هویت می‌دهد و به طور قطع بر عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری تاثیر خواهد گذاشت، علاوه بر این اعتبارات خوبی به پرونده اختصاص داده شده است.

هَگمَتانَه پارسی نو: همدان، به معنی «جایِ به‌هم‌آمدگان»، «جای گردآمدگان») پایتخت مادها، پایتخت تابستانی هخامنشیان، و ساتراپ‌نشین ماد از هخامنشیان تا ساسانیان بود. یونانیان هگمتانه را اِکباتان می‌خواندند.

این شهر کهن، نخستین پایتخت ایران بوده و به همراه آتن در یونان و رم در ایتالیا و شوش در خوزستان، از معدود شهرهای باستانی جهان است که همچنان زنده و مهم مانده‌است. هرودوت این شهر را ساخته دیااکو دانسته و گفته‌است که هفت دیوار داشته که هر کدام به رنگ یکی از سیاره‌ها بوده‌اند.

حذف سواره از هگمتانه طی یک‌ماه آینده انجام شود

حذف سواره از هگمتانه طی یک‌ماه آینده انجام شود

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19561

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.