• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

«حذف سواره از هگمتانه» نیازمند اقناع‌سازی جامعه محلی

  • کد خبر : 20030
  • 30 آوریل 2023 - 10:24
«حذف سواره از هگمتانه» نیازمند اقناع‌سازی جامعه محلی
گردشگرآنلاین - فرماندار همدان گفت: زیرساخت‌های لازم برای حذف سواره از هگمتانه آماده شده و در راستای اجرایی شدن طرح به اقناع سازی جامعه محلی نیاز داریم.

به گزارش گردشگرآنلاین از همدان، مسلم مخفی درباره اقدامات صورت گرفته در راستای حذف سواره از محوطه هگمتانه، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده مسیر جدید برای بازار آهن‌فروش‌ها مشخص و جانمایی ون‌های خیابان اکباتان نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه به ثمر نشستن این تصمیمات از لحاظ فرهنگی به اقناع‌سازی نیاز دارد، تصریح کرد: باید هماهنگی‌هایی با مجموعه اصناف، کسبه بازار آهن فروش‌ها و بازاریان انجام و با کمک شهرداری این طرح وارد فاز اجرایی شود.

مخفی با تأکید بر اینکه برای حذف سواره از هگمتانه، اقناع سازی مردم و فرهنگ‌سازی یک ضرورت انکارنشدنی است، گفت: اقدامات لازم برای اجرایی کردن این طرح در دست پیگیری است و امیدواریم با آماده شدن زیرساخت‌های فرهنگی و با همراهی مجموعه اصناف، بازاریان و با همکاری شهرداری بتوانیم طرح را اجرا کنیم.

هگمتانه که یکی از آثار ارزشمند و مهم ایران به شمار می‌آید، قدمتی بالغ بر ۳۰۰۰ سال دارد. این مجموعه‌ عظیم و باشکوه در تاریخ ۲۴ شهریور سال ۱۳۱۰ با شماره‌ ۲۸ به ثبت ملی رسیده است.

به گزارش گردشگر آنلاین، قدمت هگمتانه به روایت هرودت، مورخ یونانی، به زمان مادها برمی‌گردد که آن را به‌عنوان اولین پایتخت ایران زمین و مرکز حکومت خود انتخاب کردند و بعدها به پایتخت تابستانی هخامنشیان و نیز اشکانیان و ساسانیان تبدیل شد. اشیای زرین و سیمین متعلق به دوره هخامنشی، الواح زرین منتسب به آریارمنه و ارشام (اجداد داریوش) و جام‌های زرین و سیمین از جمله ریتون مشهور طلایی در این منطقه باستانی کشف شده‌اند. علاوه بر این، وجود جاذبه‌های دیگری همچون موزه هگمتانه و مجموعه کلیساها، هگمتانه را به یکی از اصلی‌ترین جاذبه های گردشگری همدان تبدیل کرده‌اند.

شهر تاریخی هگمتانه به‌دلیل قرار‌گیری در دل تپه‌ای وسیع، به تپه‌ هگمتانه معروف است. وسعت تپه‌ مذکور که از آن به‌عنوان پهناورترین تپه‌ باستانی ایران یاد می‌شود، به ۳۰ هکتار می‌رسد.

«حذف سواره از هگمتانه» نیازمند اقناع‌سازی جامعه محلی

«حذف سواره از هگمتانه» نیازمند اقناع‌سازی جامعه محلی

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.