• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
7

حضور ایثارگران در حج تمتع و اعزام کاروان ویژه جانبازان

  • کد خبر : 21885
  • 25 می 2023 - 12:27
حضور ایثارگران در حج تمتع و اعزام کاروان ویژه جانبازان
گردشگرآنلاین - سرپرست دفتر برنامه‌ریزی امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: تعداد ۴ هزار و ۳۵۰ نفر از جانبازان، آزادگان، والدین و همسران معظم شهدا و ایثارگران در سال جاری به حج تمتع اعزام می‌شوند.

به گزارش گردشگرآنلاین، سیدمحمد میرکاظمی با اعلام این خبر، گفت: به منظور تسهیل در تشرف جانبازان، آزادگان، والدین و همسران معظم شهدا و ایثارگران، تکمیل فرآیند ثبت‌نام، صدور دعوت‌نامه‌ها، انتخاب کاروان‌ها و سایر مراحل در مدت زمان اعلام شده انجام گرفت و خوشبختانه کل سهمیه ابلاغی از سوی سازمان حج و زیارت جذب و به ایثارگران واجد شرایط متقاضی که تاکنون به حج تمتع اعزام نشده‌اند اختصاص یافت و ۴ هزار و ۳۵۰ نفر از جانبازان، آزادگان، والدین و همسران معظم شهدا و ایثارگران در سال جاری به حج تمتع اعزام خواهند شد.
وی افزود: بر اساس این گزارش ۲۹ نفر از جانبازان معزز دارای شرایط خاص بدنی نیز به همراه همسر و مددکار در قالب کاروان ویژه جانبازان، راهی سفر معنوی حج می‌شوند.
سرپرست دفتر برنامه‌ریزی آمور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه نخستین شورای حج بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه دوم خرداد ماه با حضور معاون فرهنگی بنیاد تشکیل شد، گفت: در این نشست پیش‌بینی‌های لازم در مورد تأمین محل مناسب اسکان و سایر امکانات مورد نیاز کاروان ویژه جانبازان صورت گرفت و این کاروان ۲۱ خرداد ماه پس از اجرای مراسم رسمی بدرقه به سوی مکه مکرمه پرواز خواهد کرد. بر اساس توافق بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان حج و زیارت، مدت زمان حج تمتع زائران ایثارگر در کاروان ویژه، ۳۰ روز خواهد بود.
میرکاظمی در پایان خاطرنشان کرد: ایثارگران در پاسخ به مطالبه اخیر مقام معظم رهبری، پیشاپیشِ زائران ایرانی در مراسم برائت از مشرکین، شرکت کرده و پیام ایثار، جهاد و مقاومت را در بزرگترین گردهمایی مسلمین طنین‌انداز خواهند کرد.

حَجّ یکی از زیارت‌های اسلامی به مکه، در عربستان سعودی، است که به صورت سالانه برگزار می‌شود. حج یک امر دینی واجب برای مسلمانان است که باید حداقل یک بار در طول زندگی، توسط همه مسلمانان بالغی که توانایی جسمی و مالی برای انجام سفر و حمایت از خانواده خود در هنگام غیبت از خانه را دارند، انجام شود.

حضور ایثارگران در حج تمتع و اعزام کاروان ویژه جانبازان

حضور ایثارگران در حج تمتع و اعزام کاروان ویژه جانبازان

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=21885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.