• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

حضور فعال استان کردستان در نمایشگاه گردشگری تهران

  • کد خبر : 5726
  • 30 ژانویه 2022 - 11:57
حضور فعال استان کردستان در نمایشگاه گردشگری تهران

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: استان کردستان در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضوری فعال و پررنگ دارد.

به گزارش گردشگرآنلاین، یعقوب گویلیان در حاشیه افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، اظهار کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با همکاری استان‌های غربی کشور شامل کرمانشاه، ایلام، همدان و لرستان و با مشارکت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی و شهرداری سنندج  و بخش خصوصی گردشگری در  فضایی به مساحت ۶۰۰ مترمربع، جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان را در نمایشگاه معرفی می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: امسال غرفه استان کردستان با رویکرد متفاوت و تمرکز بر بازارهای خارجی، علاوه بر بازارهای داخلی و حضور بخش خصوصی اقلیم کردستان عراق برنامه‌ریزی شده است.

گویلیان، عنوان کرد: در غرفه اصلی علاوه بر بخش دولتی به‌عنوان برنامه‌ریز و سیاست‌گذار، نمایندگان بخش خصوصی استان در قالب ۸ کانتر شامل کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، جامعه حرفه‌ای هتل‌داران و مهمان‌پذیرها، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ، جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی، انجمن راهنمایان گردشگری، گردشگری مجازی، پایگاه جهانی هورامان و منطقه اقلیم کردستان حضور دارند.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه ظرفیت‌هایی از جمله سنندج شهر خلاق موسیقی، مریوان شهر جهانی کلاش، کاکو سفلی و روستای ملی گلیم نیز معرفی می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: علاوه بر غرفه های اصلی، ۷ غرفه صنایع‌دستی از صنعتگران صنایع‌دستی استان شامل ارغوان‌بافی، صندوقچه‌سنتی، صنایع‌دستی هورامان، سوراجی سنتی، ساز کوبه‌ای و دو غرفه گلیم‌بافی برپا شده است.

به گزارش گردشگر آنلاین، گویلیان گفت: برگزاری نشست‌های B2B با کشورهای عراق، پاکستان با تمرکز بر معرفی منطقه هورامان و مناطق کمتر شناخته کردستان با حضور کلیه مقامات استانی و کشوری، طراحی پکیج‌های تلفیقی بین ۵ استان و نشست‌های همکاری با سایر استان‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری، از جمله برنامه‌های شاخص استان در این نمایشگاه است.

وی عنوان کرد: هدف از شرکت در این نمایشگاه، آشنایی و معرفی امکانات، ظرفیت‌ها و توان استان در حوزه گردشگری و فراهم کردن شرایط ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی به ایام نوروز، این نمایشگاه می‌تواند فرصت مناسبی برای گردشگران در انتخاب استان کردستان به عنوان مقصد نوروزی برای سفر باشد.

گویلیان افزود: امیدواریم با همکاری و مشارکت فعالان و علاقه‌مندان حوزه گردشگری بتوانیم اتفاقات خوبی را برای حوزه گردشگری استان رقم بزنیم.

وی بیان کرد: پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری از تاریخ ۹ لغایت ۱۲ بهمن‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و غرفه استان کردستان در سالن ۳۸Bمیزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: در افتتاحیه این نمایشگاه که هیأت‌هایی از کشورهای عراق، پاکستان، عمان و افغانستان و برخی سفیران خارجی مقیم ایران، مدیران و فعالان حوزه گردشگری استان‌ها و … حضور داشتند، مهندس ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اجرای زیبای گروه فرهنگی هنری شنەی شاهو از کردستان تقدیر کرد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.